Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Co vím o Afghánistánu
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se zamyslí nad svými představami o Afghánistánu a nad tím, čím jsou ovlivněny
 - seznamují se s rozmanitostí afghánské kultury, historickými a geopolitickými souvislostmi
 - přemýšlejí o tom, proč je dobré zajímat se o dění v zemích a regionech, které považujeme za vzdálené
 
Co máme společné?
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se seznamují s afghánskou kulturou, historickými a geopolitickými souvislostmi
 - si uvědomují rozdíly a podobnosti mezi kulturami
 - se zamýšlejí nad odpovědností o svět kolem nás a nad významem pomoci
 
Otázky a odpovědi
Informační texty
- moderní historie Afghánistánu
 - postavení Tálibánu ve společnosti
 - přístup ke vzdělání a podmínky pro život
 
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
 - základní metody reflexe
 - od reflexe k diskuzi
 
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
 - instruktážní videa
 - příručky
 - výukové plány
 
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Člověk v tísni: humanitární pomoc a rozvoj pro Afghánistán
							
																			Humanitární a rozvojové programy společnosti Člověk v tísni v Afghánistánu.
Přání pro Afghánistán (ENG)
							
																			Desetidílný podcast BBC přináší rozhovory s 10 Afghánci o přáních a obavách ohledně budoucnosti jejich země.
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)
							
																			16. cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se podpory mírové a inkluzivní společnosti pro udržitelný rozvoj
Lidská práva v Afghánistánu
							
																			Monitorování lidských práv v Afghánistánu organizací Amnesty International.
Human Rights Watch (ENG)
							
																			Lidská práva v Afghánistánu.