Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Lidská drůbežárna
Aktivita / 30–40 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- si uvědomují podmínky, ve kterých žijí zvířata ve velkochovech
 - se zajímají o environmentálně šetrné/uvědomělé chování
 
Masoškála
Aktivita / 2x 45 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- si uvědomují svůj vztah k masu jako k potravině a znají cestu, jak se masné výrobky (a např. vajíčka) dostávají na jejich stůl
 - znají příčiny a důsledky vzniku velkochovů
 
Jsme to, co jíme
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- znají zásady zdravého životního stylu a zdravé stravovací návyky
 - přemýšlejí nad tím, co jí, a snaží se preferovat kvalitu
 
Co mi chutná
Projekt / 2x 45 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- přemýšlejí nad tím, co denně konzumují
 - znají pojem uvědomělý konzum
 
Otázky a odpovědi
Informační texty
- původ potravin a welfare
 - velkochov vs. malé farmy
 - ekologické zemědělství
 - biopotraviny
 
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
 - základní metody reflexe
 - od reflexe k diskuzi
 
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
 - instruktážní videa
 - příručky
 - výukové plány
 
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Kalkulátor emisí CO2 vyprodukovaný dovozem potravin
							
																			Kolik stojí dovoz jídla.
Uhlíková stopa potravin: proč kupovat ty místní?, online článek
							
																			Jaké jsou výhody nákupu lokálních potravin a nedostatky těch dovezených?
Atlas masa
							
																			Příběhy a fakta o zvířatech, která jíme (Hnutí Duha, Heinrich-Böll-Stiftung Praha)
Chov hospodářských zvířat a ekologické zemědělství
							
																			Informace zpracované Hnutím Duha: Rozdíly mezi průmyslovým a ekologickým zemědělstvím?
Ekologické zemědělství & bio ve zkratce
							
																			Jaká jsou pravidla pro ekologické zemědělství? Kolik procent potravin se takto pěstuje?
Adresář farmářů
							
																			Hnutí Duha mapuje biozemědělce v ČR. Kde máte svého nejbližšího?
Příklady dobré praxe - Lidská drůbežárna
Realizace ZŠ T.G.Masaryka a MŠ Písek.
Projekt - Filmová noc
Filmová noc na ZŠ Lužná u Rakovníka
Food Right Now – Všichni mají právo na jídlo
Příručka popisující problematiku celosvětového hladu v globálních souvislostech
Pokračování animovaného filmu Meatrix
							
																			Podrobné informace o projektu meatrix.com (v aj)
 Tato lekce je