Dezinformace

  • Dezinformace
  • Adam Martinec
  • Česká republika
  • 2022
  • 4 min.
  • 14–21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. reflektovat, jak mohou dezinformace narušit vztahy s rodinou a přáteli
  2. diskutovat o způsobech efektivní a empatické komunikace s blízkými
  3. uvědomit si důležitost ověřování informací 

Společné chvíle s rodinou mohou dezinformace a konspirace proměnit v okamžiky plné napětí, konfliktů a hořkosti. Kombinace strachu, osamělost a tlak sociálních sítí zavádí stále více lidí do světa plného lží a mění je před našima očima. Jak k sobě hledat cestu, když si přestáváme rozumět? 

Doporučený věk

14–21 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Fake news a dezinformace

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

📍Zjednodušená lekce

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • proč lidé věří dezinformacím
  • šíření dezinformací
  • dezinformační weby
  • AI a dezinformace

Dezinformace v rodině

  • 12 tipů, jak komunikovat s blízkými
  • příklady reakcí a otázek

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Učíme o dezinformacích - výukový plán

Ucelený výukový plán JSNS zaměřený na téma dezinformací. Důraz je kladen na praktičnost a snadné využití lekcí.

Dezinformace a konspirace ve třídě: 10 tipů, jak reagovat

Publikace JSNS přibližuje, jak vhodně zareagovat, když žáci během výuky šíří dezinformace, zavádějící informace či konspirace.

Pomeranče z Libye prý obsahují krev nakaženou HIV

Vyvrácení hoaxu o pomerančích s krví v pořadu Teorie spiknutí.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce