Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
📍Zjednodušená lekce
- lekce neobsahuje výukovou aktivitu
- po filmu ošetřete emoce žáků
- doporučujeme Jedno slovo nebo
Dopis/R.A.F.T. - k diskuzi využijte příručku Co dělat, když někdo blízký věří dezinformacím
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Otázky a odpovědi
Informační texty
- proč lidé věří dezinformacím
- šíření dezinformací
- dezinformační weby
- AI a dezinformace
Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
📢NOVĚ: Průvodce světem médií pro vyučující
Informační texty
- fungování tradičních a nových médií
- jak informace konzumují mladí
- podoby mediálního obsahu
- postupy a standardy novinářské práce
- vlastníci médií
Doprovodné a doporučené materiály
Učíme o dezinformacích - výukový plán
Ucelený výukový plán JSNS zaměřený na téma dezinformací. Důraz je kladen na praktičnost a snadné využití lekcí.
Dezinformace a konspirace ve třídě: 10 tipů, jak reagovat
Publikace JSNS přibližuje, jak vhodně zareagovat, když žáci během výuky šíří dezinformace, zavádějící informace či konspirace.
Pomeranče z Libye prý obsahují krev nakaženou HIV
Vyvrácení hoaxu o pomerančích s krví v pořadu Teorie spiknutí.
