Audiovizuální lekce

Žirafa v nesnázích

Cíle lekce

1. chápat důvody migrace a širší souvislosti života imigrantů
2. nebýt lhostejný k lidem v obtížné situaci
3. respektovat odlišné kultury a tradice

Žirafa v nesnázích / Pascale Hecquet / Belgie, Francie / 2007 / 12 min. / dabing

Jednoho dne Žirafa zjistí, že jí místní samovládce odpojil vodu. Jakmile se vzepře jeho nespravedlivému činu, je ze své domoviny vyhoštěna. Život v nové zemi, jejímiž obyvateli jsou výhradně psi, ale pro ni není jednoduchý. Po nekonečném čekání na podání žádosti o azyl ji v novém podnájmu vítají pouze podezřívavé pohledy nevrlé paní domácí. Když ji navíc druhý den pro její cizí původ odmítají v jedné práci za druhou, začne Žirafa propadat zoufalství. Až když pozná přátelského psího zahradníka, svitne jí na lepší časy. Při úpravě stromů a živých plotů se totiž její dlouhý krk náramně hodí. K tomu, aby mohla být šťastná, jí však chybí oficiální povolení, že může v nové zemi zůstat… Hravý animovaný snímek s řadou vtipných momentů velmi výstižně ukazuje typické překážky, s nimiž se musí v nové zemi vypořádat téměř každý uprchlík, Žirafu nevyjímaje.

Výukové materiály

AktivitaPDF Jiný kraj, jiný mrav
45 min. (včetně projekce filmu)

Žáci:

– dovedou reflektovat zhlédnutý film

– si uvědomují, že každá země má své specifické zvyky a komunikační signály, a respektují jiné kultury

AktivitaPDF Co znamená opustit domov?
20 min.

Žáci:

– chápou širší souvislosti života imigrantů

– nejsou lhostejní k lidem v obtížné situaci

AktivitaPDF Příčiny uprchlictví
30 min.

Žáci:

– chápou důvody migrace

– znají neziskové organizace věnující se pomoci uprchlíkům

Informační textyPDF Otázky a odpovědi

– pojmy azyl a uprchlík

– příčiny migrace                 

– uprchlíci v ČR

– Rozvojové cíle tisíciletí

AktivitaPDF Mapa kořenů
90 min. (2 vyučovací hodiny s cca týdenním odstupem)

- aktivita propojující vzájemné vztahy mezi školou, rodinou a žákem

Žáci:

– uvědomí si a zaznamenají, odkud pochází jejich rodina,
 
AktivitaPDF Naše příjmení
90 min. (2 vyučovací hodiny s cca týdenním odstupem)

- aktitvia propojující vzájemné vztahy mezi školou, rodinou a žákem

Žáci:
– umí vysvětlit způsob vzniku českých příjmení,
– spolu s rodiči zkusí zjistit původ svého příjmení
Tipy | PDF Jak na reflexi emocí po filmové projekci
  • – proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • – základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek
Tipy Jak pracovat s audiovizuálními materiály
  • – instruktážní film
  • – rady a doporučení
  • – manuály
  • – obecné aktivity
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
 

Doprovodné a doporučené materiály

zobrazit další

Partneři lekce

 

Chci se přihlásit
Již jsem se v minulosti registroval a znám své
přihlašovací údaje.

Chci se zaregistrovat
Jsem tu poprvé

Chci nápovědu
nerozumím rozdílu mezi přihlášením a registrací

Chci se přihlásit
Již jsem se v minulosti registroval a znám své
přihlašovací údaje.

Chci se zaregistrovat
Jsem tu poprvé

Chci nápovědu
nerozumím rozdílu mezi přihlášením a registrací
Jsem tu poprvé