Filmy a lekce JSNS.CZ pro využití v třídnických hodinách

  • Nevíte si rady s třídnickou hodinou?
  • Chcete zažívat třídnické hodiny, ze kterých budete mít radost? 
  • Jsou pro Vás dobré vztahy ve třídě důležité a chcete na nich pracovat? 
  • Potřebujete ve třídě ošetřit šikanu, věnovat se tématu závislostí, domácího násilí či podobným citlivým tématům? 
  • Hledáte nové a inspirativní metody, jak v žácích rozvíjet důležité kompetence a předcházet problémům? 
  • Zajímá vás jak využít v třídnické hodině dokumentární film?

Odpověděli jste na některou z otázek ano? Pak vyzkoušejte naše materiály a podívejte se, co doporučují vaši kolegové a kolegyně!

Co JSNS materiály nabízí a v čem jsou jiné od ostatních?

  • Reálné příběhy protagonistů filmů, se kterými se mohou žáci ztotožnit.
  • Šanci na otevření citlivých témat - odlišnosti, šikany, závislostí, rodiny apod.
  • Kompletní připravené materiály (filmy a aktivity) otestované vyučujícími.
  • Pestrost aktivit a lehkost a snadnost provedení.
  • Učíme se, i když se neučíme.
  • Jedinečná šance zapojit a ocenit všechny žáky.
  • Možnost vystoupit z klasické pedagogické role.

Učení s filmem mi přijde skvělé hlavně proto, že vzbuzuje a vyvolává v našich žácích emoce. Filmy je zaujmou a pohnou k vyjádření vlastního názoru a odtud už je jen krůček k diskuzi. Učitel má tak jedinečnou šanci své žáky poznat, odhalit jejich skutečné vlastnosti a osobnost, často tak pochopí mnohé, co mu v kontextu běžné vyučovací rutiny unikalo. Filmy fungují jako skvělé “otvíráky” diskuze. Pokud se rozproudí, prozradí to hodně i o třídním kolektivu, můžeme sledovat a odhalovat, jak se k sobě žáci chovají, jak spolu mluví... My pak máme šanci jejich jednání usměrňovat, nastavovat jim zrcadlo. Lucie Tetivová, ZŠ Botičská, Praha 2

 

Chci třídnickými hodinami vytvářet prostředí, které bude předcházet problémům a vytvářet mezi dětmi takové vztahy, že problémy, které se určitě někdy objeví, bude snadnější řešit, protože bude na čem stavět. Děti totiž již budou znát a umět používat některé nástroje: naslouchání, vyjádření vlastního názoru, uvědomění si skutečnosti, že na věci se můžeme dívat odlišným pohledem a že odlišný pohled neznamená špatný. Třídnická hodina je pro mě prostor pro utváření bezpečného prostředí, otevřené komunikace a sdílení. A právě pro tyto účely je skvělé použít dokumentární film a práci s ním... Děti se učí zažívat respekt, zažívají to že jim někdo naslouchá a sami se naslouchat učí, zažívají bezpečné prostředí. Bohuslav Sedláček, ZŠ Vsetín - Rokytnice

 

Práce s filmem a tématy, která nabízí JSNS dlouhodobě pomáhá budovat osobnost každého žáka. Pokud se podaří nastavit díky sdílení svých pocitů, dojmů, názorů, apod. ve třídě důvěru a otevřenost a žáci se naučí vzájemně se respektovat v tom, že to má každý trochu jinak a že je to tak ok, pak se tohle dobré a zdravé klima krásně rozšíří i mimo jednu třídu, třeba i do celé školy. :-) Všechno to začíná u jednotlivce.  Zuzana Paseková, Praha, Karlínská obchodní akademie

 

Doporučené lekce do třídnických hodin:

U každé lekce najdete okénko s doporučenou aktivitou pro využití filmu v třídnické hodině a zkušenosti vyučujícího z praxe.

Neváhejte nás kontaktovat:

Kateřina Suchá

Akvizice filmů, AV lekce a metodika, spolupráce se školami

E-mail: katerina.sucha@jsns.cz

Tel.: 777 787 911