




Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Komu je to ušito na míru?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- dovedou rozpoznat, komu bylo analyzované sdělení určeno
- znají rysy poplašných zpráv a zamýšlejí se nad jejich dopadem
- vědí, jak se mediální sdělení publikovaná na Facebooku šíří
Věřit nevěřit
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se seznámí s metodou 5 klíčových otázek
- si vyzkouší analyzovat dezinformační příspěvek ze sociálních sítí
- diskutují o důvěryhodnosti obsahu na sociálních sítích
🤖 AI jako mediální analytik
Aktivita s AI / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- umí zadávat prompty, komunikovat s AI chatbotem a kriticky hodnotit odpovědi
- dokážou využít AI chatbota k analýze mediálních sdělení
- si uvědomují limity AI chatbota a chápou nutnost ověřování informací
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Češi v zajetí sociálních bublin
Projekt serveru Lidovky.cz, který na Facebooku mapoval, odkud v Česku konzumují zpravodajství sympatizanti jednotlivých politických stran a uskupení.
Příklady analýz podle 5 klíčových otázek
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky „5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.
SvětMédií.info – web k mediální výchově
Web se věnuje široké šíři témat od role médií ve společnosti přes fungování mediálních organizací až po reklamu, síťová média nebo bezpečnost na internetu.