![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19489/thumb__FilmScreenshot/1_1.jpeg)
![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19491/thumb__FilmScreenshot/2_1.jpeg)
![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19490/thumb__FilmScreenshot/3_1.jpeg)
![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19494/thumb__FilmScreenshot/4_1.jpeg)
![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19493/thumb__FilmScreenshot/5_1.jpeg)
![](/website/var/tmp/image-thumbnails/10000/19492/thumb__FilmScreenshot/6_1.jpeg)
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kolektivní vina v dějinách
Aktivita / 30 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- se seznámí s principem kolektivní viny
- nahlíží na poválečný odsun Němců z různých úhlů pohledu
- pomocí pomyslné názorové osy prezentují svůj názor a diskutují o něm se spolužáky
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Jak můžeme charakterizovat životní a profesní dráhu Františka Vláčila?
- Proč si z jeho tvorby nejvíce ceníme Markety Lazarové?
- Jak vypadala Vláčilova dokumentární tvorba?
- Věnoval se ve svých filmech také dětskému hrdinovi?
Slovo historika
Informační texty
- spolupráce s dalšími tvůrci filmu
- vysvětlení kontextu doby
- popis práce s barvou a hudbou ve filmu
- srovnání Viktora s podobnými postavami v jiných dílech
Adelheid z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Adelheid
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- seznámení s tématem kolektivní viny
- vcítění se do pocitů účastníků kolektivní viny skrze psaní eseje
- úvaha nad charakterem snímku: tvorba scénáře jedné ze scén