Technologie ve výuce II.

  • Technologie ve výuce II.
  • Tereza Vodičková
  • Česká republika
  • 2014
  • 10 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. získat přehled o moderních technologiích – sociálních sítích, aplikacích a online nástrojích – a začít je využívat
  2. znát pravidla bezpečné práce v online prostředí a umět rozpoznat kyberšikanu
  3. znát základy filmové teorie i praktické filmové tvorby

Využíváte-li ve výuce filmy, vaši žáci to jistě oceňují. Nicméně možná je bude ještě více bavit snímky také vytvářet a hledat pro ně publikum. Díky moderním technologiím již nejsou filmovými tvůrci pouze profesionálové, ale může se jimi stát prakticky každý, tedy i vy a vaši žáci. Výsledkem mohou být krátká videa, ale i delší dokumentární filmy. Vzniklé snímky můžete vedle klasických projekcí pro „živé“ publikum prezentovat také na internetu. Že přesně nevíte, jak na to? Koukněte se na nabídku této lekce.
Nová média jsou s největší pravděpodobností oblastí, ve které se vaši žáci denně pohybují a kterou z pozice svého věku přirozeně ovládají. Rozhodnete-li se s nimi držet krok, pak právě pro vás je tato lekce. Je určena pedagogům, kteří již mají s využíváním filmů ve výuce zkušenosti, umí zacházet s technikou a zároveň alespoň na běžné uživatelské úrovni využívají internet. Jestli jste to právě vy, si můžete ověřit v krátkém testu, který naleznete níže.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Natáčení se žáky krok za krokem

Informační texty

  • základy filmové terminologie
  • struktura filmu, základní principy práce s kamerou, střihem a zvukem
  • příprava, natáčení a výroba filmu – praktické rady pro začínající filmaře

Moderní technologie - gramotnost 21. století

Informační texty

  • jak začít s novými médii (a udržet krok se žáky)
  • přehled aktuálních sociálních sítí, aplikací a online nástrojů
  • praktické rady a ukázky

Pravidla užívání nových technologií

Informační texty

  • praktické rady a doporučení pro učitele i žáky
  • kyberšikana a jak se jí bránit
  • kyberšikana ve školním prostředí a její prevence

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce

Tato lekce vznikla v rámci projektu: Příběhy bezpráví – podpora výuky moderních československých dějin s využitím audiovizuálních prostředků a moderních médií. Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/26.0103