První film

  • Sortie des usines Lumière
  • Institut Lumiére
  • Francie
  • 1996
  • 4 min.
  • 11–21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. seznámit se s historií vzniku filmu
  2. uvědomit si sílu vlivu filmového obrazu na diváka
  3. uvědomit si, že filmové dílo je výsledkem tvůrčího použití celé řady specifických technik

Důležitým mezníkem v historii filmu je 19. březen 1895, kdy bratři Lumiérové požádali dělníky své továrny ve francouzském Lyonu, aby účinkovali v prvním filmu na světě.

Krátkým snímkem nás provází vypravěč Bernard Taverniner a máme možnost tuto situaci zhlédnout a seznámit se tak s ranou historií rozpohybovaného obrazu, který nás dnes obklopuje ze všech stran a díky stále dokonalejším technologiím stále účinněji působí na naše smysly.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Časová linka

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+

Žáci:

  • si uvědomují rostoucí tempo inovací ve vývoji sdělovacích prostředků
  • si uvědomují společenské důsledky technologických inovací

Kde to začalo?

Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 11+

Žáci:

  • mají povědomí o historii vzniku filmu
  • si uvědomují sílu vlivu filmového obrazu na diváka

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Partneři lekce