První film

  • Sortie des usines Lumière
  • Institut Lumiére
  • Francie
  • 1996
  • 4 min.
  • 11—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. seznámit se s historií vzniku filmu
  2. uvědomit si sílu vlivu filmového obrazu na diváka
  3. uvědomit si, že filmové dílo je výsledkem tvůrčího použití celé řady specifických technik

Důležitým mezníkem v historii filmu je 19. březen 1895, kdy bratři Lumiérové požádali dělníky své továrny ve francouzském Lyonu, aby účinkovali v prvním filmu na světě.

Krátkým snímkem nás provází vypravěč Bernard Taverniner a máme možnost tuto situaci zhlédnout a seznámit se tak s ranou historií rozpohybovaného obrazu, který nás dnes obklopuje ze všech stran a díky stále dokonalejším technologiím stále účinněji působí na naše smysly.

Doporučený věk

11—21 let

Tematický okruh

Filmová výchova

Téma

Základy dokumentárního filmu

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Časová linka

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+

Žáci:

  • si uvědomují rostoucí tempo inovací ve vývoji sdělovacích prostředků
  • si uvědomují společenské důsledky technologických inovací

Kde to začalo?

Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 11+

Žáci:

  • mají povědomí o historii vzniku filmu
  • si uvědomují sílu vlivu filmového obrazu na diváka

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce