Hledá se LEADr.

Mezi lety 2016 a 2018 se konaly tři ročníky soutěže Hledá se LEADr. V roce 2019/2020 se konal první ročník vzdělávací soutěže Hledá se novinář.

 


V Hledá se LEADr. jsme hledali mladé lidi, které zajímá, co by se v jejich obci/městě dalo zlepšit. Hledali jsme budoucí lídry a lídryně občanské společnosti a místní samosprávy, kteří se nebojí pustit do práce. Hledali jsme zkrátka ty, kteří se chtějí učit nové věci a uskutečnit své nápady.

Pořad Hledá se LEADr. na Seznam Zprávy

O soutěži jsme natáčeli pořad, na který se mohou online koukat všichni naši fanoušci. Pořad o 3. ročníku (2018) najdete na Seznam Zprávywww.hleda.se a na Youtubu.

Díly z ročníků 2017 a 2016 můžete vidět na www.stream.cz.

Proč?

Hledá se LEADr. byla vzdělávací soutěž, skrze kterou jsme mladé lidi motivovali k občanské angažovanosti. Chtěli jsme jim ukázat, že když mají skutečný zájem, dobrý nápad a ví, jak ho uskutečnit, mohou mnohé změnit k lepšímu.

Reagovali jsme tím na pocit mladých, kteří jsou často přesvědčeni, že sami nemohou  nic ve veřejném životě změnit, a nemá tedy cenu se o dění zajímat a jakkoli do něj zasahovat.

To jsme měnili prostřednictvím pozitivních příkladů a specifickým formátem soutěže.

Cíl

Vyhledání mladých lidí, kteří mají potenciál stát se lídry. Soutěž chápeme jako příspěvek k rozvoji naší společnosti, ke kultivaci společenského a politického prostředí a zlepšování kvality české demokracie.

Průběh soutěže Hledá se LEADr.

Workshopy

Úvodní kola soutěže byly především vzdělávací. 

  • Účastníci absolvovali dva několikadenní workshopy, na kterých se zaměřili na projektový management, správnou komunikaci, fundraising, vedení týmu, zvládání stresu. Dozvěděli se vše podstatné o fungování místní samosprávy a pronikli do světa aktivismu na sociálních sítích.
  • Spolu s experty v oboru (projektového managementu, médií…) se ponořili do podrobnější přípravy svých projektů.
  • Na závěr soutěžící své projekty představili před porotou, která posoudila jejich všeobecný přehled, orientaci ve společenských a politických tématech, prezentační a rétorické dovednosti, schopnost obhájit si vlastní názor a předpoklad stát se lídrem.

Soutěž

Z  workshopů postoupilo do závěrečných kol soutěže několik soutěžících. V každém z nich čelili výzvám podobným těm, se kterými se setkávají skuteční politici. Šlo například o tiskovou konferenci, účast na zasedání zastupitelstva nebo debatu.