V digitálním světě: Kyberšikana

  • #DANS LA TOILE
  • Emma Carré, Marjolaine Perreten
  • Francie
  • 2017
  • 2 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. poučit žáky o fenoménu kyberšikany
  2. budovat dobré klima třídy
  3. reflektovat, jak poskytnout účinnou podporu oběti kyberšikany

Mína dnes není ve své kůži. Filip nechápe, proč nechce soutěžit o nejhezčí fotku na internetu a neotevírá žádné zprávy. Udělá to za ní a v tom je zasype lavina ‚hejtů‘ na Míninu adresu. Na rozdíl od klasické šikany, oběť kyberšikany může být pod nenávistnou palbou 24 hodin denně. Vyřešit nepříjemnou situaci pomůže asertivita a především podpora dospělých, ať už doma či ve škole. Svěřit se s trápením lidem, kterým důvěřuji, je klíčové, stejně jako nemlčet v  případě, že se sám stanu svědkem kyberšikany. 

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Kyberšikana

Aktivita / 45 min.

Žáci:

  • se seznámí s pojmem kyberšikana a jejími podobami
  • si uvědomí, že internet nabízí nejen zábavu a poučení, ale jsou na něm i agresivní uživatelé
  • se dozví, jak postupovat, když se stanou terčem nebo svědkem kyberšikany

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • co je kyberšikana a jaké má formy
  • profil oběti a agresora
  • jak se kyberšikaně bránit

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Partneři lekce