


Doporučený věk
8–12 let
Tematický okruh
Mediální vzdělávání, Filmy pro veřejnost, Lekce pro 1. stupeň ZŠ
Téma
Mediální vzdělávání pro 1. stupeň ZŠ, Filmy pro veřejnost, Lekce pro 1. stupeň ZŠ: 2. – 3. třída, Lekce pro 1. stupeň ZŠ: 4. – 5. třída
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kyberšikana
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8–12
Žáci:
- se seznámí s pojmem kyberšikana a jejími podobami
- si uvědomí, že internet nabízí nejen zábavu a poučení, ale jsou na něm i agresivní uživatelé
- se dozví, jak postupovat, když se stanou terčem nebo svědkem kyberšikany
Otázky a odpovědi
Informační texty
- co je kyberšikana a jaké má formy
- profil oběti a agresora
- jak se kyberšikaně bránit
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
- základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Kvíz pro žáky: Co víte o digitálním světě?
Udělejte učení zábavnější a ověřte, co ví vaši žáci o digitálním světě.
Poradenské pracoviště
Dětské krizové centrum
Poradenské pracoviště
Linka bezpečí
Online bezpečnost a prevence
E-bezpečí
Za bezpečnější internet
Bezpečně na netu
Užívejme internet bezpečnějším způsobem
Internetem bezpečně
Online bezpečnost a prevence
Kraje pro bezpečnější internet
Výzkum Univerzity Palackého v Olomouci
Nebezpečí internetové komunikace IV.
Jeden z největších výzkumů v oblasti chování dětí na internetu
České děti v kybersvětě
vyzkum centra PRVok Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Sexting a rizikové seznamování českých dětí v kyberprostoru