Autentický deník osmnáctileté Ivany A., která osobitým pohledem reflektuje poslední rok existence komunistického Československa.
Filmy pro veřejnost
Prostřednictvím vzdělávacího portálu jsns.cz přinášíme učitelům širokou nabídku filmů, aktivit a doprovodných materiálů do hodin. Ke všem filmům, které na portálu nabízíme, máme zakoupená autorská práva. Jsme rádi, že nám některé licence umožňují nabídnout snímky i veřejnosti. V této sekci si tak můžete zdarma a legálně pustit filmy od renomovaných českých a světových dokumentaristů nebo ty, jež jsme natočili ve vlastní produkci. Ale neodkládejte to – filmy ze speciální nabídky jsou k dispozici vždy pouze dočasně. Tak neváhejte, dívejte se a doporučte je svým přátelům.
- Určeno pro:
- Vše (11)
- Základní školy - 1. stupeň (0)
- Základní školy - 2. stupeň (9)
- Střední školy (11)
- Studentské filmové kluby JSNŠ (5)
- VŠ - pedagogické fakulty (1)
- Vzdělávací instituce (1)
- veřejnost (3)

České děti
2012 / 38 min.
Rok před sametovou revolucí rozčeřil vody pozdně normalizačního Československa manifest Českých dětí – hnutí převážně mladých lidí

Kovyho mediální ring – 1. díl: KDO?
2019 / 6 min.
Média na nás chrlí denně nejrůznější sdělení. Kovy nechce být manipulován, a proto pátrá po tom, KDO je vytváří a KDO má kontrolu nad jejich šířením.

Kovyho mediální ring – 2. díl: CO?
2019 / 7 min.
Ananas na pizzu nepatří. Fakt, nebo názor? Zpráva, nebo reklama? Youtuber Kovy prochází různá mediální sdělení a přemýšlí, CO jsou vlastně zač a CO je jejich obsahem.

Kovyho mediální ring – 3. díl: KOMU?
2019 / 5 min.
Kovy pátrá po tom, KOMU jsou jednotlivá mediální sdělení určena, kdo je jejich hlavní cílovou skupinou. Přitom mu dochází, že je v zajetí své sociální bubliny, a přemýšlí, jak z ní uniknout.

Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?
2019 / 5 min.
ŠOK! Po zhlédnutí videí s youtuberem Kovym zůstanete připoutáni k obrazovce. Zavádějící titulky jako tento usilují o získání naší pozornosti. Kovy se ptá: A co reklamy? JAK se nás snaží zaujmout?

Kovyho mediální ring – 5. díl: PROČ?
2019 / 7 min.
Informovat, pobavit, ovlivnit, získat peníze nebo moc… to, jsou nejčastější motivace, PROČ vznikají mediální sdělení. Někdy se jich spojuje více dohromady – například u předvolebních billboardů.

Normalizační loutka
2013 / 42 min.
Loutkový film přibližuje svět školy, betonových hřišť a pionýrských schůzek, svět, který trestá každé vybočení z řady.

Právě se vracím z Hradu
2018 / 8 min.
Obrazová esej sestavená z archivních filmových záběrů a novinových titulků přináší v minimalistické zkratce svědectví o tom, jakým způsobem přišli občané Československa na několik desítek let o demokracii. Připomíná, že „Vítězný únor“, tedy 25. únor 1948, byl vyvrcholením několikaletého procesu. Mnozí z aktérů tehdejšího zápasu o demokracii selhali, a slavit tak mohli komunisté, kteří měli jasný cíl a při jeho naplňování se nezdráhali využít jakékoliv prostředky.

Tři kámoši
2008 / 108 min. / titulky
Je druhá polovina 70. let a charismatická trojice mladíků, vyhlášených svou nekonformitou a ostrým jazykem, spřádá plány na literární budoucnost na Jagellonské univerzitě v Krakově.

U nás pomáhali taky
2015 / 6 min.
Dokument připomínající náladu srpnové okupace poukazuje i na další případ, kdy Moskva použila tanky.