Mediální ring 2 - Reklama a marketing

  • Mediální ring 2 – Reklama a marketing
  • JSNS
  • Česká republika
  • 2021
  • 6 min.
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. znát přesvědčovací strategie reklam
  2. uvědomit si, jak funguje reklama prostřednictvím influencerů
  3. vědět, že reklama na sociálních sítích je cílená „na míru“ na základě osobních dat a preferencí uživatele

Který kečup si Lucka nakonec v obchodě vybere a vloží do nákupního košíku? V další epizodě seriálu Kovy vysvětluje, jaké nástroje marketing a reklama používají, aby přilákaly naši pozornost. Matyáš s Luckou vyprávějí o masivní reklamní kampani na opulentní FYRE Festival, ze kterého se vyklubal obrovský podvod. Jak se nenechat při nákupech nebo před volbami oklamat? A jak nepodlehnout ani populárním influencerům?

 

 U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Když ji miluješ, není co řešit

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • umí definovat cíle reklamy
  • zjišťují, že reklama nabízející něco zdarma je úspěšnou marketingovou strategií
  • uvědomí si, zda je reklama nějakým způsobem ovlivňuje

Kvíz

Pracovní list připravený k vyplnění

Správné odpovědi ke kvízu

Správné odpovědi včetně krátkého vysvětlení

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • marketingová past
  • ekonomika pozornosti
  • klamavá reklama
  • influenceři

 

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Přesvědčovací techniky reklamy

Jaké prostředky reklama využívá, zjistíte v naší příručce O pravdu?

MediaGuru.cz

Informace o médiích, reklamě a marketingu včetně aktuálního zpravodajství, rozhovorů a mediálního slovníku

Články Romana Biatha

Články o reklamě a komunikaci od marketingového stratéga, který je zároveň spoluautorem odpovědí výše uvedeného informačního textu o reklamě a marketingu

30 nejvlivnějších Čechů a Češek na sociálních sítích 2020

Přehled významných českých influencerů na sociálních sítích podle časopisu Forbes

Influenceři mají nový kodex pro férovou reklamu. Propagační příspěvky musí jasně označit

Informace o kodexu influencera vytvořený Platformou profesionální komunikace

Jako Woodstock, jen horší. Festivaly, které se nepovedly

Článek o festivalu Fyre, který pořadateli Billy McFarlandovi vynesl několik let za mřížemi a astronomické pokuty.

Česká reklama: Úsvit kapitalismu

Dokument o počátcích reklamy v České republice

České reklamní slogany

Seznam známých reklamních sloganů