Holka z Instagramu

  • Het meisje van 672K
  • Marks Mirjam
  • Nizozemsko
  • 2016
  • 18 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. znát pozitiva i negativa sociálních sítí 
  2. uvědomovat si specifika sebeprezentace online
  3. reflektovat vlastní vztah k sociálním sítím

První věcí, kterou Annegiene po probuzení udělá, je zkontrolování počtu lajků jejího nového instagramového příspěvku. Své rodiče během snídaně moc nevnímá a jen s potěšením sleduje, jak jí jen během pouhé hodiny přibude přes 8000 pochvalných ohlasů na její nejnovější fotku. Během konce školní výuky už jen nervózně posedává a nemůže se dočkat, až si bude opět moci zapnout mobil a zkontrolovat poslední příspěvky. Po necelých dvou letech aktivního focení má patnáctiletá Annegiene na svém instagramovém profilu téměř 800 000 fanoušků a začíná dostávat nabídky na práci pro velké firmy, které zatím odmítá. Mezi mladými tvůrci instagramových fotek se stává celebritou. Její věhlas na sociálních sítích však kontrastuje s minimem opravdových přátel, ve skutečnosti je spíše stydlivá a celé dny tráví o samotě jen se svým foťákem a mobilem. I přes svůj nesporný talent tak žije odtržená od běžného života a vrstevníků.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Já a sociální sítě

Aktivita / 45 min. (včetně projekce)

Žáci:

  • si uvědomují rozdílnosti sebeprezentace online a offline
  • reflektují svůj vztah k sociálním sítím
  • vědí, že sociální sítě do života přinášejí pozitiva i negativa

Posedlost lajky

Aktivita / 45 min. (včetně projekce)

Žáci:

  • si uvědomují, že lidé mohou vystupovat na internetu jinak než v reálném světě
  • znají pozitivní i negativní aspekty sociálních sítí
  • se zamýšlejí nad nebezpečím závislosti na sociálních sítích

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Annegienin instagramový účet

Veřejný instagramový profil protagonistky dokumentu fetching_tigerss, který sleduje více než 900 tisíc lidí (k listopadu 2017).

Představení nejznámějších sociálních sítí

Seznamte se s nejpopulárnějšími sociálními sítěmi: Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Google+, Instagram, a další.

Jaké sociální sítě používají Češi?

Kolik procent dospělých je na sociálních sítích? Jsou nějaké rozdíly mezi muži a ženami? Podívejte se na výsledky výzkumu agentury FOCUS z roku 2016.

O sociálních sítích, které v Česku mnoho lidí nezná

Facebook, YouTube, Instagram nebo Twitter jsou sociální sítě rozšířené celosvětově. V Rusku, Číně nebo Japonsku však vyhrávají jiné platformy. Přečtěte si o nich více.

Partneři lekce