#FollowMe

  • #FollowMe
  • Nicolaas Veul, Duco Coops
  • Nizozemsko
  • 2018
  • 50 min.
  • titulky
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. upozornit na to, že část účtů na sociálních sítích je falešná 
  2. přiblížit, jak funguje na Instagramu obchodování s falešnými účty
  3. vést ke kritickému náhledu na vnímání popularity na Instagramu

Reportér Nicolas zkoumá pozadí sociální sítě Instagram a odhaluje komplexní systém založený na podvádění. Zatímco uživatelé nadšeně rozdávají lajky selfíčkům, na pozadí probíhá čilý obchod s uživatelskými účty. Vzniká obrovské množství falešných profilů a internetoví roboti vyrábí nové followery pro ty, kteří si chtějí připadat úspěšnější. Je možné vůbec něčemu na Instagramu věřit?

Doporučený věk

13—21 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Sociální sítě

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Falešné profily

Aktivita / 45 min. (včetně projekce)

Žáci

  • si uvědomují, že část profilů na sociálních sítích je falešná
  • znají hlavní znaky falešných profilů na Instagramu
  • kriticky nahlížejí na vnímání popularity na Instagramu

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • fungování Instagramu
  • rizika, falešné profily a kupování lajků na Instagramu
  • influenceři na Instagramu

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce