Doporučený věk
13–21 let
Tematický okruh
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Falešné profily
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci
- si uvědomují, že část profilů na sociálních sítích je falešná
 - znají hlavní znaky falešných profilů na Instagramu
 - kriticky nahlížejí na vnímání popularity na Instagramu
 
Jak si koupit oblíbenost
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- přemýšlejí o etice influencerství a tvoří si vlastní názor na různé jeho aspekty
 - seznámí se se skutečností, že někteří influenceři si popularitu kupují
 
AKTUALIZOVÁNO: Youtubeři a reklama
Obecná aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se zamýšlejí nad vlivem youtuberů na jejich názory a na názory jejich vrstevníků
 - zjišťují, že jednou z motivací pro natáčení videí je finanční zisk a je třeba na takový obsah nahlížet kriticky
 - si zkoušejí vymyslet marketingové zadání pro youtubera
 
Otázky a odpovědi
Informační texty
- fungování Instagramu
 - rizika, falešné profily a kupování lajků na Instagramu
 - influenceři na Instagramu
 
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
 - základní metody reflexe
 - od reflexe k diskuzi
 
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
 - instruktážní videa
 - příručky
 - výukové plány
 
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Rozhovor s hlavním protagonistou dokumentu
							
																			Hlavní protagonista a autor dokumentu v rozhovoru na DVTV
Jak poznat falešný účet na Instagramu?
							
																			Přečtěte si, jaké rysy mívají falešné účty na Instagramu a jaké lze využít pro jejich detekci nástroje.
Kolik je na Facebooku a  Instagramu falešných účtů?
							
																			Přečtěte si článek na webu iRozhlas.cz s daty ke konci roku 2019.
Co dělat, když někdo vystupuje na Instagramu pod cizí identitou?
							
																			Postupujte podle kroků uvedených v Centru nápovědy. Zde najdete také návod, jak nahlásit závadné příspěvky.
Jak má na nebezpečí na internetu pro děti reagovat rodič?
							
																			Odborný kontext k hlavnímu tématu konference s názvem (Ne)bezpečí na síti, která byla pořádána organizací Člověk v tísni v roce 2017.
Vyplatí se nakoupit si followery?
							
																			Přečtěte si zkušenost konzultanta pro online marketing Milana Zemana s nákupem followerů na Instagramu.
Skrytá reklama u influencerů
							
																			Společnost Open Influence zjišťovala, jak uživatelé sociálních sítí vnímají příspěvky influencerů. Vnímají příspěvky influencerů jako reklamu?
Pod rouškou falešné identity lákají z uživatelů peníze
							
																			Článek na webu iRozhlas.cz popisuje, jakými metodami se snaží útočníci na Instagramu vylákat z obětí peníze.