#FollowMe

  • #FollowMe
  • Nicolaas Veul, Duco Coops
  • Nizozemsko
  • 2018
  • 50 min.
  • titulky
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. upozornit na to, že část účtů na sociálních sítích je falešná 
  2. přiblížit, jak funguje na Instagramu obchodování s falešnými účty
  3. vést ke kritickému náhledu na vnímání popularity na Instagramu

Reportér Nicolas zkoumá pozadí sociální sítě Instagram a odhaluje komplexní systém založený na podvádění. Zatímco uživatelé nadšeně rozdávají lajky selfíčkům, na pozadí probíhá čilý obchod s uživatelskými účty. Vzniká obrovské množství falešných profilů a internetoví roboti vyrábí nové followery pro ty, kteří si chtějí připadat úspěšnější. Je možné vůbec něčemu na Instagramu věřit?

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Falešné profily

Aktivita / 45 min. (včetně projekce)

Žáci

  • si uvědomují, že část profilů na sociálních sítích je falešná
  • znají hlavní znaky falešných profilů na Instagramu
  • kriticky nahlížejí na vnímání popularity na Instagramu

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • fungování Instagramu
  • rizika, falešné profily a kupování lajků na Instagramu
  • influenceři na Instagramu

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce