Mediální vzdělávání

Reklama a marketing

Před reklamou prakticky není úniku, je na produktech, které si kupujeme, na plakátech a billboardech, na tramvajích, v rádiu, v televizi i na sociálních sítích. Je hlavním zdrojem příjmů pro tradiční i digitální média, velmi důležitá je také pro youtubery či instagramery - zvláště u nich je přitom těžké rozpoznat, co všechno v jejich tvorbě je reklama. Prozkoumejte podrobněji za využití připravených lekcí, jaké strategie marketéři používají k upoutání naší pozornosti a prodeji svých obsahů.

Válka na Ukrajině

Materiály JSNS k ruské vojenské invazi

V souvislosti s aktuálními událostmi na Ukrajině jsme z portálu JSNS.CZ vybrali dokumentární filmy, lekce, materiály a aktivity do hodin a také řadu doporučení pro vyučující k tomu, jak s žáky mluvit o válečném konfliktu, uprchlících, mediální manipulaci a propagandě. Na stránce Válka na Ukrajině najdete speciálně připravený výběr lekcí k současné situaci spolu s aktivitami do hodin nebo publikaci Podoby ruské propagandy. Nabídku materiálů budeme průběžně rozšiřovat.