Po čem holky touží

  • What a Girl Wants
  • Elizabeth Massie
  • Spojené státy
  • 2001
  • 33 min.
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si, jaký vliv mají média na formování životních cílů a priorit mladého člověka
  2. vědět, že časopisy a další média (nejen) pro mladé lidi jsou nástrojem reklamy
  3. naučit se vnímat mediální obsah kriticky

Americký film přináší názory jedenácti dívek z odlišných sociálních a společenských vrstev ve věku od osmi do šestnácti let na mediální svět. Co si myslí mladé slečny o médiích a o způsobu, jakým ovlivňují jejich život? Dynamicky natočený snímek se zabývá jejich sny a touhami, tím, jak vnímají mediální obraz „krásné, sexy dívky“, co si myslí o pořadech propagujících různé diety a plastickou chirurgii či o reklamách na věci, které by „správným dívkám“ neměly chybět. Dívky také otevřeně hovoří o svých názorech na sexuální aspekt různých pořadů či videoklipů určených mladým.

Doporučený věk

12—21 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Reklama a marketing

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Po čem touží moderní slečna (a nejen ona)

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+

  • uvědomit si, jaký vliv mají média na formování životních cílů a priorit mladého člověka
  • vědět, že časopisy a další média (nejen) pro mladé lidi jsou nástrojem reklamy
  • naučit se vnímat mediální obsah kriticky

Čas na sex

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 15+

  • si uvědomují, jaký vliv mají média na formování postojů a chování v oblasti sexu mladého člověka
  • vnímají mediální obsah kriticky

Ideál krásy

Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • umějí rozlišit tzv. ideál krásy prezentovaný médii a skutečné představy a tužby ve vztahu k sobě a k potenciální/mu partnerce/partnerovi
  • přemýšlí o ideálu krásy v průběhu historie
     

Chci být slyšet! Chci být vidět!

Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • si uvědomují způsob, jak funguje hudební průmysl zaměřený na dospívající
  • chápou mechanismy a postupy, které tento průmysl používá
  • přistupují kriticky k mediálnímu obsahu

Úvod do problematiky

Úvod do problematiky

  • jak se orientovat ve světě médií a mediální výchovy
  • jak správně porozumět mediálnímu sdělení
  • na co se ptát

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • fungování médií
  • mediální typy
  • sexuální témata

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

O vlivu reklamy na děti a mladistvé

On-line rozhovor s bohemistkou Hanou Srpovou na Respekt.cz

Demonstrativní atlas nelegální reklamy pro účely výuky na VŠ a SŠ

Specifika reklamy zaměřené na děti do 18 let s příklady na stránkách VŠE v Praze

Reportáž České televize

Nabourání členů umělecké skupiny Ztohoven do vysílání ČT2 a promítnutí atomového výbuchu do přímého přenosu

Mýty a omyly ohledně poruch příjmu potravy

Brožura občanského sdružení Anabell

Estetické plastické operace u dětí a mladistvých

Článek Lenky Petrášová na iDNES.cz

Partneři lekce

Mé oblíbené filmy

Mějte své oblíbené filmy rychle po ruce

Novinkou na webu je „symbol srdíčka", který se objeví na Vašem profilu po přihlášení. Jde o funkci ukládání oblíbených lekcí ve vašem profilu. Případně si můžete dávat na seznam filmy, které chcete zhlédnout později.