Kovyho mediální ring – 5. díl: PROČ?

  • Kovyho mediální ring – 5. díl: PROČ?
  • Jeden svět na školách
  • Česká republika
  • 2019
  • 7 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. znát různé motivace, které vedou ke vzniku mediálních sdělení
  2. zamýšlet se nad tím, kdo má z konkrétních mediálních sdělení prospěch
  3. znát vlastníky českých soukromých médií

Informovat, pobavit, ovlivnit, získat peníze nebo moc… to, jsou nejčastější motivace, PROČ vznikají mediální sdělení. Někdy se jich spojuje více dohromady – například u předvolebních billboardů. V čem spočívá tajemství úspěšné volební kampaně? Odpovídá mediální odborník. Kovymu už nějakou dobu vrtá hlavou otázka, PROČ skupují čeští podnikatelé a politici soukromá média? Jaké cíle tím sledují? Aby našel odpovědi, pouští se do analýzy.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Různé motivace v pozadí

Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)

Žáci:

  • dokážou posoudit, proč byla konkrétní mediální sdělení vytvořena
  • se zamýšlejí nad tím, kdo má z konkrétních mediálních sdělení prospěch
  • umějí rozpoznat na Facebooku placenou reklamu

Jak se ptát - 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.