




Informovat, pobavit, ovlivnit, získat peníze nebo moc… to, jsou nejčastější motivace, PROČ vznikají mediální sdělení. Někdy se jich spojuje více dohromady – například u předvolebních billboardů. V čem spočívá tajemství úspěšné volební kampaně? Odpovídá mediální odborník. Kovymu už nějakou dobu vrtá hlavou otázka, PROČ skupují čeští podnikatelé a politici soukromá média? Jaké cíle tím sledují? Aby našel odpovědi, pouští se do analýzy.
U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Informační texty
Infografika aktualizovaná s platností k 26. říjnu 2020.
Jaké existují v ČR největší mediální domy? Kdo je vlastní? Jaká média do nich patří?
Nezávislé hodnocení důvěryhodnosti českých médií na základě dodržování základních novinářských norem.
Na jakých principech funguje? Jaké jsou hlavní typy?
Co je cílem internetových trollů a jak je poznat?
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.