Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?

  • Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?
  • JSNS
  • Česká republika
  • 2019
  • 5 min.
  • titulky
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. umět rozpoznat, jak se jednotlivá mediální sdělení snaží upoutat pozornost příjemců
  2. dokázat zanalyzovat mediální sdělení z hlediska použité formy
  3. zamýšlet se nad tím, jaké pocity mohou jednotlivá mediální sdělení v příjemcích vyvolávat

ŠOK! Po zhlédnutí videí s youtuberem Kovym zůstanete připoutáni k obrazovce. Zavádějící titulky jako tento usilují o získání naší pozornosti. Kovy se ptá: A co reklamy? JAK se nás snaží zaujmout? Mediální odbornice odhaluje postupy, které využívají marketingoví specialisté k tomu, aby dostali nabízené produkty do myslí nakupujících.

Po tomto pořadu můžete volně navázat na Mediální ring 2.

 

 U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Láska a sex místo volebního programu?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • dovedou u konkrétního mediálního sdělení určit, čím se snaží upoutat naši pozornost
  • poznávají konkrétní marketingové strategie
  • chápou předvolební billboardy jako specifický typ reklamy

Jak se ptát – 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Kouzelná moc titulku

Rolí titulků je přilákat čtenáře, jsou tedy výkladními skříněmi článků. Jejich podoba často rozhoduje o tom, zda si článek přečteme, či nikoliv.

Přesvědčovací strategie reklamy

Jaké prostředky reklama nejčastěji využívá? Co je product placement a skrytá reklama?

Příklady analýz podle 5 klíčových otázek

Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.

SvětMédií.info – web k mediální výchově

Web se věnuje široké šíři témat od role médií ve společnosti přes fungování mediálních organizací až po reklamu, síťová média nebo bezpečnost na internetu.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.