Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?

  • Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?
  • Jeden svět na školách
  • Česká republika
  • 2019
  • 5 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. umět rozpoznat, jak se jednotlivá mediální sdělení snaží upoutat pozornost příjemců
  2. dokázat zanalyzovat mediální sdělení z hlediska použité formy
  3. zamýšlet se nad tím, jaké pocity mohou jednotlivá mediální sdělení v příjemcích vyvolávat

ŠOK! Po zhlédnutí videí s youtuberem Kovym zůstanete připoutáni k obrazovce. Zavádějící titulky jako tento usilují o získání naší pozornosti. Kovy se ptá: A co reklamy? JAK se nás snaží zaujmout? Mediální odbornice odhaluje postupy, které využívají marketingoví specialisté k tomu, aby dostali nabízené produkty do myslí nakupujících.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Láska a sex místo volebního programu?

Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)

Žáci:

  • dovedou u konkrétního mediálního sdělení určit, čím se snaží upoutat naši pozornost
  • poznávají konkrétní marketingové strategie
  • chápou předvolební billboardy jako specifický typ reklamy

Jak se ptát - 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.