




Na jaké příspěvky na sociálních sítích nejčastěji klikáme? Na ty, které si sami vybereme, nebo na ty, které nám podsouvají algoritmy, které reagují na veškerou naši online aktivitu? Kovy pátrá po tom, KOMU jsou jednotlivá mediální sdělení určena, kdo je jejich hlavní cílovou skupinou. Přitom mu dochází, že je v zajetí své sociální bubliny, a přemýšlí, jak z ní uniknout.
U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Informační texty
Projekt serveru Lidovky.cz, který na Facebooku mapoval, odkud v Česku konzumují zpravodajství sympatizanti jednotlivých politických stran a uskupení.
Jaké informace dostávají čtenáři různých názorových a informačních bublin? Pomocí tohoto nástroje můžete do jejich světů nahlédnout a porovnat je.
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.