




Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Komu je to ušito na míru?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- dovedou rozpoznat, komu bylo analyzované sdělení určeno
- znají rysy poplašných zpráv a zamýšlejí se nad jejich dopadem
- vědí, jak se mediální sdělení publikovaná na Facebooku šíří
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Doprovodné a doporučené materiály
Češi v zajetí sociálních bublin
Projekt serveru Lidovky.cz, který na Facebooku mapoval, odkud v Česku konzumují zpravodajství sympatizanti jednotlivých politických stran a uskupení.
Dva světy
Jaké informace dostávají čtenáři různých názorových a informačních bublin? Pomocí tohoto nástroje můžete do jejich světů nahlédnout a porovnat je.
Příklady analýz podle 5 klíčových otázek
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.
SvětMédií.info – web k mediální výchově
Web se věnuje široké šíři témat od role médií ve společnosti přes fungování mediálních organizací až po reklamu, síťová média nebo bezpečnost na internetu.