Kovyho mediální ring – 3. díl: KOMU?

  • Kovyho mediální ring – 3. díl: KOMU?
  • Jeden svět na školách
  • Česká republika
  • 2019
  • 5 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. umět rozpoznat, komu jsou jednotlivá mediální sdělení určena
  2. vědět, jakým způsobem se mediální sdělení k příjemcům dostává a jak se dále šíří
  3. zamýšlet se nad tím, jak mohou jednotlivá mediální sdělení ovlivnit názory, postoje a chování příjemců

Na jaké příspěvky na sociálních sítích nejčastěji klikáme? Na ty, které si sami vybereme, nebo na ty, které nám podsouvají algoritmy, které reagují na veškerou naši online aktivitu? Kovy pátrá po tom, KOMU jsou jednotlivá mediální sdělení určena, kdo je jejich hlavní cílovou skupinou. Přitom mu dochází, že je v zajetí své sociální bubliny, a přemýšlí, jak z ní uniknout.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Komu je to ušito na míru?

Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)

Žáci:

  • dovedou rozpoznat, komu bylo analyzované sdělení určeno
  • znají rysy poplašných zpráv a zamýšlejí se nad jejich dopadem
  • vědí, jak se mediální sdělení publikovaná na Facebooku šíří

Jak se ptát - 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Češi v zajetí sociálních bublin

Projekt serveru Lidovky.cz, který na Facebooku mapoval, odkud v Česku konzumují zpravodajství sympatizanti jednotlivých politických stran a uskupení.

Dva světy

Jaké informace dostávají čtenáři různých názorových a informačních bublin? Pomocí tohoto nástroje můžete do jejich světů nahlédnout a porovnat je.

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.