Děti online (Nikola a Anna)

  • Děti online
  • Kateřina Hager
  • Česká republika
  • 2017
  • 14 min.
  • 13—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. seznámit žáky s možnými důsledky zasílání intimních fotografií 
  2. uvědomit si, že lidé mohou vystupovat na internetu pod falešnou identitou 
  3. rozpoznat vydírání a manipulaci a umět jim čelit  

Nikola a Anna jsou dvě mladé dívky, které rády komunikují na sociálních sítích. Seznámily se se sympatickým klukem, který z nich po čase vylákal jejich intimní fotky. Pak začalo vydírání. Dokumentární film upozorňující na nebezpečí sextingu a kybergroomingu. 

Doporučený věk

13—21 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Rizika kyberprostoru

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Moje fotky nedostaneš

Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • vědí, kdo je to sexuální predátor a jak reagovat při setkání s ním na internetu
  • znají rizika sdílení intimních fotek na internetu
  • dovedou jednat asertivně a nenechat sebou manipulovat

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • pojmy kybergrooming a sexting
  • sexuální predátoři 
  • prevence  

Využití lekce v třídnické hodině

  • otevření tématu bezpečnosti v kyberprostoru, sexuálního predátorství a zneužívání
  • vzájemné naslouchání, tolerance a respekt 
  • inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet  
  • zlepšení klimatu třídy  

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Jak častý je mezi dětmi sexting?

Podívejte se na výsledky výzkumu Centra prevence rizikové virtuální komunikace Univerzity Palackého s názvem Sexting a rizikové seznamování českých dětí v kyberprostoru.

Riziko sextingu v elektronické komunikaci u vysokoškolských studentů

K zajímavým zjištěním k tématu došla ve svém výzkumu v bakalářské práci Žaneta Rédlová.

Partneři lekce

Lekce vznikla za podpory: