Skrytá reklama u influencerů 

Marketingová společnost Open Influence zjišťovala, jak uživatelé na sociálních sítích vnímají příspěvky influencerů (uživatelů, kteří mají velký vliv). Průzkum ukázal, že většina uživatelů příspěvky influencerů nevnímá jako reklamu. 40 procent si dokonce vůbec nevšimlo, že byly nějaké značky či produkty propagovány.

Nejpoužívanějšími platformami pro sledování influencerů jsou Facebook,  Instagram a Youtube.  Reklamy na účtech známých osobností si častěji všímá pouhých 17 procent uživatelů, dalších 44 procent ji identifikuje občas. 

Jaký má reklama dopad? Polovina respondentů se přiznala k tomu, že díky influncerům objevila nové produkty a značky a 38 procent respondentů na základě jejich doporučení produkt zakoupilo. Nejvíce se propaguje oblečení, daleko za ním jídlo/nápoje, zábava, technologické vychytávky a fitness příslušenství.

Přibližně polovina dotazovaných  vůbec nezná hashtagy označující sponzorovaný obsah (#ad, #spon, #partner). Zajímavé ale je, že 71 procent to nezajímá, resp. spolupráce influencera se značkou nijak nesnižuje jeho kredibilitu u fanoušků.  

Pro více informací doporučujeme článek: Studie: Zákazníci nevnímají příspěvky influencerů jako reklamu

Tématu influencerů a skryté reklamy se věnuje aktivita Youtubeři a reklama, kterou jsme zveřejnili v jednom z minulých bulletinů. Vyzkoušejte ji se svými žáky. 

 

Válka na Ukrajině

Materiály JSNS k ruské vojenské invazi

V souvislosti s aktuálními událostmi na Ukrajině jsme z portálu JSNS.CZ vybrali dokumentární filmy, lekce, materiály a aktivity do hodin a také řadu doporučení pro vyučující k tomu, jak s žáky mluvit o válečném konfliktu, uprchlících, mediální manipulaci a propagandě. Na stránce Válka na Ukrajině najdete speciálně připravený výběr lekcí k současné situaci spolu s aktivitami do hodin nebo publikaci Podoby ruské propagandy. Nabídku materiálů budeme průběžně rozšiřovat.