Znáš celý příběh?

  • The Full Picture
  • Ellius Grace
  • Irsko
  • 2 min.
  • 11—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si možný vliv sociálních sítí na naši duševní pohodu
  2. zamyslet se nad klady a úskalími sdílení na sociálních sítích 
  3. diskutovat o významu sociálních sítí ve společnosti

Na sociálních sítích je těžké nepropadnout dojmu, že všichni ostatní žijí jako v pohádce. I my přece chceme ukazovat jen to nejlepší z našich životů. Je však důležité myslet na to, že i za sebevědomou fotkou s inspirativním popiskem se můžou skrývat pochybnosti, smutek, problémy v rodině či s duševním zdravím. Nejen náš život, ale ani realita ostatních nevypadá zdaleka tak dokonale jako její pečlivě vytvořená online prezentace.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Kdo jsem online

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+

Žáci:

  • si uvědomí dosah, který mají sociální sítě na naše životy
  • přemýšlí nad vlivem sociálních sítí na vnímání identity a na duševní pohodu
  • se zamýšlí nad klady a úskalími sdílení příspěvků na sociálních sítích

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • role sociálních sítí v našem životě
  • sebeprezentace v online prostředí
  • pozitiva a negativa sdílení příspěvků online

 

 

Interaktivní PDF

Pracovní list připravený k vyplnění

Žáci:

  • pracují s příspěvky na sociálních sítích
  • se kriticky zamýšlejí nad obsahem příspěvků, které mohou vzbuzovat silné emoce

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s AV materiály ve výuce

Informační texty

  • čím začít
  • na co si dát pozor
  • jak pracovat s délkou snímků aj.

Doprovodné a doporučené materiály

Pocity prázdnoty a méněcennosti souvisí s aktivitami na sociálních sítích

Článek psychologa Jana Kulhánka o vlivu sociálních sítí na naši psychiku

Co to je digitální wellbeing?

Video MVČR o digitálním životním stylu a zdravých digitálních návycích

Digitální wellbeing

Jak zvládat digitální technologie a “nezbláznit se z nich”, kde hledat pomoc při péči o duševní zdraví a jak zůstat kulturní i on-line? Základní rozcestník zpracovaný organizací SYPO.

15 tipů, jak na digitální wellbeing se žáky

Článek pedagoga Jaroslava Maška publikovaný na portálu učitelský Spomocník

Blog iniciativy Replug.me

Rady a tipy psychologů a sociologů, jak si udržet zdravý odstup od technologií a neztratit se v online světě.

Odlož ten mobil!

Článek Michaela Durčáka z magazínu Reportér o vztahu dětí k sociálním sítím

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.