V mé hlavě

  • In My Mind: Overcoming Anorexia
  • Ashton Scott
  • Nový Zéland
  • 2016
  • 30 min.
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. otevřít nelehké téma anorexie, případně dalších poruch příjmu potravy
  2. uvědomit si důležitost zdravého a pozitivního postoje k sobě samým 
  3. zamyslet se nad tím, jak v životě překonávat těžké chvíle 

Intimní snímek neukazuje anorexii v podobě šokujících vyhublých postav, ale především jako psychickou poruchu, u níž se hlavní bitva odehrává v mysli nemocných. „Žít s anorexií, je jako žít s cizím mozkem,“ popisuje hlavní hrdinka Arley. Lékaři u ní diagnostikovali anorexii před třemi lety. Od té doby ušla dlouhou a strastiplnou cestu k uzdravení. Na jejím konci ještě není, ale deníkové zápisky, které si pořizovala v nejhorších dobách nemoci, jež jako by vypnula její schopnost prožívání, jí nyní připadají už jen těžko pochopitelné. Pouť z psychického dna by nikdy nebyla úspěšná bez oddané podpory Arleyiny matky, otce a sestry a s tím, jak se hojí dívčina duše, vrací se do života i celá rodina.

 

 Tato lekce je k dispozici i ve verzi pro výuku angličtiny.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Jít dál

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • zamýšlí se nad tím, jak v životě překonávat těžké chvíle 
  • otevřou nelehké téma anorexie, případně dalších poruch příjmů potravy 
  • uvědomují si důležitost pevných sociálních vazeb 

Život je krásný

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • uvědomují si důležitost zdravého a pozitivního postoje k sobě samým 
  • otvírají téma poruch příjmu potravy 
  • uvědomují si důležitost pevného zázemí 

Informační texty

Informační texty

  • příčiny a léčení anorexie
  • jak pomoci člověku s poruchou příjmu potravy
  • jak téma poruchy příjmu potravy ve třídě otevřít

 

Využití lekce v třídnické hodině

  • otevření tématu anorexie a dalších poruch příjmu potravy
  • překonávání těžkých životních situací
  • pozitivní postoj k sobě samým
  • inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet  
  • zlepšení klimatu třídy  

Webinář nejen pro třídní učitele: Jak otevřít ve třídě téma poruch příjmu potravy

80 min.

Hosté webináře: psychologové Vladislav Chvála a Ludmila Trapková 
Moderuje: Vlasta Urbanová, pedagožka a spoluautorka JSNS metodiky

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Doprovodné a doporučené materiály

Centrum Anabell

Pomoc osobám s poruchami příjmu potravy a nejen jim

Lirtaps

Institut rodinné terapie a psychosomatické medicíny v Liberci

Hrana

Dokumentární podcastová série o mužské body imagi 

Sádlo

Podcastová série o společenském tlaku na ženský vzhled

Nevypusť duši

Nebojíme se mluvit o duševním zdraví 

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Lekce vznikla za podpory: 

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.