DigiStories: Alex

  • Digistories: Alex
  • JSNS, Charles Games
  • 2023
  • 20 min.
  • 11—15 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. Budovat zdravé návyky využívání digitálních technologií 
  2. Uvědomovat si vliv pobytu online na psychickou pohodu 
  3. Posilovat seberegulaci při pohybu v online prostoru i při hraní počítačových her 

Alexovi je 13 let, má spoustu koníčků, rád hraje PC hry a tráví čas s kamarády, Lea je Alexova nejlepší kamarádka, je energická a zábavná. Alex a Lea spolu chodí do třídy, rádi se ale věnují společným koníčkům i mimo školu. Často si píší na sociálních sítích a společně také hrají svou oblíbenou online hru. Lea však postupně ztrácí kontrolu nad tím, kolik času hraním hry tráví, ponocuje a začíná zanedbávat své povinnosti i vztahy s blízkými. Vše se začíná odrážet také na její psychické pohodě. Jak se k tomu všemu postaví Alex? To už je na samotných hráčích hry DigiStories: Alex.

Výuková hra DigiStories: Alex je simulací interaktivní konverzace na sociální síti a umožňuje ve výuce otevřít téma zdravých návyků v digitálním prostředí. Formát výukové hry žáky vtáhne do děje a umožní jim pochopit problematiku prostřednictvím vlastního prožitku.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Když online svět přeroste přes hlavu

Aktivita / 45 minut / doporučený věk: 11 - 15

Žáci:

  • se seznámí s projevy problematického chování spjatého s užíváním digitálních technologií
  • přemýšlejí o důležitosti zdravých návyků v digitálním prostředí
  • uvažují o možnostech seberegulace v používání digitálních technologií

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • co jsou zdravé návyky v digitálním světě
  • jak poznat problematické užívání technologií a jak poznat závislost
  • jaké další problémy souvisí s nadměrným pobytem v digitálním světě
  • jak pomoci, když se online svět vymkne kontrole

Metodická doporučení

Informační texty

  • návod, jak hrát hru
  • metodická doporučení pro hraní hry
  • charakteristika postav a příběh 

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Linka bezpečí

Linka bezpečí pomáhá dětem a mladým lidem, kteří se dostanou do náročné životní situace - a to včetně problémů vyplývajících z pobytu online

Online adiktologická poradna

Poradenství v oblasti závislostí

E-bezpečí

Projekt zaměřený na prevenci, vzdělávání, intervenci a osvětu spojenou s rizikovým chováním na internetu

Replug Me

Organizace zabývající se digitálním wellbeingem

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Opravdu chcete zavřít toto okno?

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.