Kovyho mediální ring – 1. díl: KDO?

  • Kovyho mediální ring – 1. díl: KDO?
  • Jeden svět na školách
  • Česká republika
  • 2019
  • 6 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. umět dohledat informace o tvůrci mediálního sdělení
  2. umět dohledat více informací o médiu, které sdělení publikovalo
  3. znát rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými médii

Média na nás chrlí denně nejrůznější sdělení. Kovy nechce být manipulován, a proto pátrá po tom, KDO je vytváří a KDO má kontrolu nad jejich šířením. Co známý youtuber udělá, když zjistí, že je pod článkem podepsán jen pseudonym? A mají všechna média svého vlastníka, nebo jen ta soukromá? Rozdíly mezi komerčními a veřejnoprávními médii shrnuje mediální odborník.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Kdo je tajemný vedoucí kolotoče?

Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa a související reportáže)

Žáci:

  • umějí u konkrétního mediálního sdělení dohledat, kdo je jeho autorem
  • si dokážou dohledat více informací o autorovi sdělení a o médiu, v němž bylo sdělení publikováno
  • přemýšlejí nad tím, kdo má kontrolu nad vznikem a šířením analyzovaného sdělení

Jak se ptát - 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.