




Média na nás chrlí denně nejrůznější sdělení. Kovy nechce být manipulován, a proto pátrá po tom, KDO je vytváří a KDO má kontrolu nad jejich šířením. Co známý youtuber udělá, když zjistí, že je pod článkem podepsán jen pseudonym? A mají všechna média svého vlastníka, nebo jen ta soukromá? Rozdíly mezi komerčními a veřejnoprávními médii shrnuje mediální odborník.
U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa a související reportáže)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Informační texty
Aktivita pro distanční výuku
První díl seriálu Česká mediální krajina prozrazuje, která média v ČR jsou nejsledovanější.
Váš navigátor českými médii - informace o českých médiích a nejrůznějších aspektech novinářské práce a mediální praxe.
Žádné zprávy nemohou nikdy zachytit všechny události, které se ten den staly. Novináři zohledňuji při výběru tzv. zpravodajské hodnoty.
Nejvýznamnější události, které se v letech 1989-2019 v českých médiích odehrály.
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.
Mediální rady – Rada České televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře – mají důležitou roli v kontrole činnosti médií veřejné služby. Jak pracují, kdo v nich zasedá?