Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Předvolební mediální masáž
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- si uvědomují, že informace z médií mohou lidi ovlivnit při rozhodování, koho ve volbách volit
- se zamýšlejí nad tím, co je pro různé typy mediálních sdělení charakteristické
- se učí, jak sebou nenechat manipulovat
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Jaku funguje reklama na Facebooku?
- Jakou roli hrál v kampani během voleb v USA Facebook a další sociální sítě?
- Kolik falešných účtů bylo po volbách odhaleno?
- Co dělají sociální sítě proti šíření fake news?
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Doprovodné a doporučené materiály
Nová analýza: Ruská dezinformační kampaň v USA byla plná překvapení
Přečtěte si přehledný článek na webu iDNES.cz o ruské dezinformační kampani během amerických prezidentských voleb v roce 2016.
Americké volby. Nejdražší show světa
To je název e-booku o amerických prezidentských volbách, který vydal Institut politického marketingu.
Předvolební dezinformace vrcholí
dezinformace šířící se v souvislosti s prezidentskými volbami 2018
Koronavirus a média
Jak se zorientovat v záplavě informací o koronaviru? Přehled důležitých informačních zdrojů.
Koronavirus a dezinformace
dezinformace šířící se v souvislosti s pandemií covid-19