





Věděli manažeři provozující nejmocnější sociální síť světa o tom, že její platformu využívají podvodníci k ovlivnění americké prezidentské kampaně? Existuje reálné podezření, že Facebook o tzv. fake news šířících se jeho kanály v předvečer zvolení Donalda Trumpa nejen věděl, ale dokonce z něho profitoval. Krátký investigativní dokument se vydává do centra těchto falešných zpráv v jihoevropské Makedonii. Právě tady vyučuje úspěšný marketér Mirko Ceselkoski, jak vytvořit zpravodajské portály, aby vypadaly důvěryhodně, a přilákat na pochybný obsah americké publikum. Jeho jednoduchý recept na virální hit: odvážný titulek a šokující obrázek. Pro schopné Makedoňany, kteří doma sotva dosáhnou na měsíční výdělek ve výši 300 eur, je to zlatý důl. Etika pro ně není problém. „Napíšu cokoli, co Američani chtějí slyšet,“ říká jeden z autorů lživých článků, které zřejmě dopomohly Trumpovi k vítězství. Film ukazuje reálné důsledky, které mohou mít fake news díky síle sociálních sítí a varuje před blížícími se prezidentskými volbami v roce 2020, na které si už nyní brousí zuby trollové z řad IT.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min. (včetně projekce)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
To je název e-booku o amerických prezidentských volbách, který vydal Institut politického marketingu.
Přečtěte si přehledný článek na webu iDNES.cz o ruské dezinformační kampani během amerických prezidentských voleb v roce 2016.
Před dalšími americkými prezidentskými volbami se objevují obavy z manipulace pomocí deepfake videí. Přečtěte si článek na webu INFO.cz.
Prague Security Studies Institute zkoumal šíření dezinformací během české prezidentské volby. Přečtěte si jejich analýzu.
Paralelně s každými oficiálními volbami pořádáme pro středoškoláky volby studentské. Podívejte se na jejich výsledky.