Hlas za kozu

  • A Goat for a Vote
  • Jeroen van Velzen
  • Nizozemsko
  • 2014
  • 51 min.
  • titulky
  • 13—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. přemýšlet o předpokladech a vlastnostech člověka, který zastává veřejnou funkci
  2. zamyslet se nad mechanismy fungování voleb
  3. zamyslet se nad tím, jak vidím sám sebe a jak mě vidí ostatní

Říká se, že vlastní společnosti nejlépe porozumíme při pohledu na své děti... Keňskou základní školu Majaoni zachvátila předvolební horečka – tři kandidáti z řad studentů tu usilují o zvolení do funkce školního prezidenta. Průběh volební kampaně se v principu neliší od klasických politických tanečků – nechybí v ní focení na plakáty, mítinky, velká hesla, proslovy ani nepokrytý populismus. Metody, jak si získat respekt a uznání spolužáků, se u každého z kandidátů různí, všechny však spojuje naděje, že prestižní funkce jim zajistí lepší budoucnost v keňské společnosti. Magdalena, která sní o tom, že se stane právničkou, chce dokázat, že i ženy se mohou stát vůdkyněmi, a ráda by se stala první dívkou-prezidentkou v historii školy. Charismatický Saíd si podmaňuje spolužáky vlastním předvolebním songem a balíčky bonbonů. A Harry, jenž si od vítězství slibuje, že zabezpečí svou chudou rodinu, zvolil ještě podbízivější cestu – přízeň voličů si získává kozím masem. Kdo nakonec vyhraje a čím přesvědčí ostatní, že je ten nejlepší kandidát?

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Slíbím cokoli...?

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • se učí rozpoznávat přesvědčovací či manipulativní nástroje volebních kampaní
  • dokážou diskutovat o významu slibu v různém kontextu (moje sliby, předvolební sliby)

Třídní volby

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 14+

Žáci:

  • si uvědomují svoje pozitivními vlastnosti
  • dokážou najít a zformulovat kladné stránky svých spolužáků

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • volební systém ČR
  • volební kampaně
  • historie a současná společensko-politická situace v Keňi

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Distanční výuka

Aktivita pro online výuku

  • zamyšlení nad svými pozitivními vlastnostmi
  • porozumění, jak mě vidí druzí
  • reflexe pocitů
  • rozpoznávání manipulativních technik: aktivita Slíbím cokoli...

Doprovodné a doporučené materiály

Studentské volby

Paralelně s každými oficiálními volbami pořádáme pro středoškoláky volby studentské. Podívejte se na jejich výsledky

Portál Občanská společnost - návod k použití

Rady, návody a informace k aktivnímu občanství

Svět médií a politiků

Webový portál s materiály, které jsou součástí výuky mediální výchovy Gymnázia Na Zatlance.

Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)

16. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se podpory mírové a inkluzivní společnosti pro udržitelný rozvoj a přístupu ke spravedlnosti

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce