Hledá se prezident

  • Hledá se prezident
  • Tomáš Kudrna
  • Česká republika
  • 2013
  • 104 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si, kdo a co člověka ovlivňuje v rámci rozhodování při volbách
  2. zamyslet se nad významem voleb
  3. umět formulovat hodnoty, které jsou pro jedince důležité

Víte, co všechno je potřeba k tomu, aby mohl občan České republiky kandidovat na prezidenta? Je pro úspěch ve volebním boji výhodnější neformální vystupování a pořádání besed s voliči v divadlech či hudebních klubech, anebo je lepší řečnit na náměstích a využívat různé zákulisní politické praktiky? Může ve vyostřeném volebním boji prezidentský kandidát někomu věřit? A může člověk věřit předvolebním slibům jednotlivých kandidátů? Neříkají náhodou něco zcela jiného před kamerami televizních štábů, a něco zcela jiného v soukromí? Možné odpovědi na tyto a další otázky se pokusil najít režisér Tomáš Kudrna. Ve svém dokumentu o průběhu první přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013 se mu podařilo velmi věrně a zblízka zachytit, jak probíhal volební boj devíti kandidátů od jeho počátků až do samotného zvolení. Snímek nabízí jedinečnou příležitost poznat soukromou tvář prezidentských kandidátů i členů jejich volebních týmů tak, jak to nebylo možné prostřednictvím zpravodajských médií.

Doporučený věk

15—21 let

Tematický okruh

Občanská angažovanost

Téma

Aktivní občanství, Studentské volby

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Ideální prezident

Aktivita / 45 min.

Žáci:

  • umějí formulovat hodnoty, které jsou pro ně důležité;
  • umějí formulovat a prezentovat své názory a obhájit je v diskusi;
  • se učí vzájemně komunikovat a spolupracovat.

Před volbami

Aktivita / 90 min.

Žáci:

  • si uvědomí, kdo a co je v rámci rozhodování ovlivňuje;
  • se učí rozpoznávat přesvědčovací či manipulativní nástroje volebních kampaní;
  • uvažují o důvodech ne/přijatelnosti konkrétních přesvědčovacích nástrojů;
  • se zamyslí nad významem voleb v jejich životě.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Studentské volby

Paralelně s každými oficiálními volbami pořádáme pro středoškoláky volby studentské. Podívejte se na jejich výsledky.

Svět médií a politiků

Můžete se inspirovat materiály, které jsou součástí výuky mediální výchovy Gymnázia Na Zatlance. Jde o čtyři variabilní devadesátiminutové bloky od Michala Kaderky.