




Ananas na pizzu nepatří. Fakt, nebo názor? Zpráva, nebo reklama? Youtuber Kovy prochází různá mediální sdělení a přemýšlí, CO jsou vlastně zač a CO je jejich obsahem. Ne vždy je to totiž na první pohled zcela zřejmé. Kovyho zajímají kvalitní zprávy, kterým by mohl věřit, často ale naráží na PR články, infotainment a dezinformace. Vyzvídá proto od žáků, jaké informační zdroje považují za důvěryhodné, a zjišťuje také, jestli se setkali s nějakými nepravdivými zprávami.
U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Informační texty
Aktivita pro distanční výuku
Rating webových zpravodajských médií od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky.
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.