Kovyho mediální ring – 2. díl: CO?

  • Kovyho mediální ring – 2. díl: CO?
  • Jeden svět na školách
  • Česká republika
  • 2019
  • 7 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. zamýšlet se nad obsahem mediálních sdělení
  2. umět posuzovat důvěryhodnost uvedených informací a zdrojů
  3. rozpoznat, jaké názory či hodnoty sdělení obsahuje a jaké naopak chybějí

Ananas na pizzu nepatří. Fakt, nebo názor? Zpráva, nebo reklama? Youtuber Kovy prochází různá mediální sdělení a přemýšlí, CO jsou vlastně zač a CO je jejich obsahem. Ne vždy je to totiž na první pohled zcela zřejmé. Kovyho zajímají kvalitní zprávy, kterým by mohl věřit, často ale naráží na PR články, infotainment a dezinformace. Vyzvídá proto od žáků, jaké informační zdroje považují za důvěryhodné, a zjišťuje také, jestli se setkali s nějakými nepravdivými zprávami.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

V jakém státu žijeme?

Aktivita / 45 min. (včetně projekce videa)

Žáci:

  • dovedou v mediálních sděleních rozlišit faktické informace a názory
  • se zamýšlejí nad důvěryhodností zdrojů, na něž se autoři sdělení odkazují
  • kriticky posuzují důvěryhodnost mediálních sdělení, s nimiž se setkávají

Jak se ptát - 5 klíčových otázek

Informační texty

  • pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení

Tipy, jak na internetu nenaletět

Informační texty

Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce

Vznik pořadu Kovyho mediální ring byl financován ze zdrojů Operačního programu Praha - pól růstu ČR, číslo projektu CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000347.