Kalendář |
|
6. 12. 2022 | Konference Digitální dětství aneb (Ne)vědomě na síti k aktuálním tématům mediálního vzdělávání |
Kalendář |
|
6. 12. 2022 | Konference Digitální dětství aneb (Ne)vědomě na síti k aktuálním tématům mediálního vzdělávání |
Cílem prvního dílu rubriky je obecné zmapování české mediální krajiny. Seznámíme se s tím, jaké druhy médií existují, jaké cíle média nejčastěji sledují, kdo vlastní česká soukromá média a která média jsou nejsledovanější.
Média můžeme dělit podle různých způsobů, podle toho, jaký aspekt chceme zdůraznit. Například:
TIP: Přečtěte si bližší definice jednotlivých slov v Rejstříku pojmů.
V této rubrice se budeme zabývat především zpravodajskými médii a médii, z nichž čerpají informace Vaši žáci.
Mediální sdělení se snaží obvykle naplnit jednu nebo více z následujících cílů:
Podívejte se na tematické video s youtuberem Kovym.
V ČR máme média soukromá a média veřejné služby.
Soukromá média získala po sametové revoluci většinově zahraniční vlastníky, během posledních patnácti let je od nich začali odkupovat tuzemští podnikatelé (např. Zdeněk Bakala, Andrej Babiš, Daniel Křetínský apod.). Jaká vydavatelství koupili? Krátce to vyjmenovává youtuber Kovy v pátém dílu pořadu Kovyho mediální ring, podrobnější informace nabízí infografika vlastníků médií, kterou publikoval server MediaGuru.cz.
Médiím veřejné služby se blíže věnujeme ve třetím dílu seriálu Česká mediální krajina.
Česká mediální krajina: 1. díl | 2. díl | 3. díl | 4. díl | 5. díl
Mějte své oblíbené filmy rychle po ruce
Novinkou na webu je „symbol srdíčka", který se objeví na Vašem profilu po přihlášení. Jde o funkci ukládání oblíbených lekcí ve vašem profilu. Případně si můžete dávat na seznam filmy, které chcete zhlédnout později.