Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Rady a doporučení pro práci s AV materiály
Informační texty
- čím začít
- na co si dát pozor
- jak pracovat s délkou snímků
Jak učit kontroverzní témata
Informační texty
- co jsou kontroverzní témata
- základní pravidla pro diskusi ve třídě
- typy rolí, které může učitel při diskusi zaujmout
Základy dokumentárního filmu
Informační texty
- orientace v základních teoretických i technických pojmech a aspektech dokumentárního filmu
Dopis
Obecná aktivita / 20 min. / doporučený věk: 9-19
Žáci:
- reflektují svůj prožitek z filmu a aktivně s ním pracují
- pomocí techniky volného psaní formulují písemně svůj názor
Kostka
Obecná aktivita / 30 min. / doporučený věk: 9-19
Žáci:
- reflektují zhlédnutý film z různých úhlů pohledu
- rozvíjejí empatii a komunikační dovednosti a využívají kritické myšlení
Pojmy – pocity – otázky
Obecná aktivita / 20 min.
Žáci:
- si uvědomují své emoce a umějí je popsat
- formulují postřehy z filmu bezprostředně po jeho zhlédnutí
Na co nezapomenu
Obecná aktivita / 15 min.
Žáci:
- vyjadřují pocity, které v nich film vyvolal
Hledání otázek
Obecná aktivita / 20 min. / doporučený věk: 10+
Žáci:
- analyzují film
- umějí třídit a vyhledávat další informace týkající se tématu
Anonymní myšlenky
Obecná aktivita / 15 min. / doporučený věk: 11-19
Žáci:
- reflektují svůj prožitek z filmu
- naslouchají pocitům druhých
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi