Dostatečně rychlý

  • TV spot
  • WildAid
  • Spojené státy
  • 2008
  • 1 min.
  • titulky
  • 12—19 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. být si vědom důsledků nelegálního obchodování s chráněnými druhy na světovou biodiverzitu
  2. znát příčiny obchodování se vzácnými druhy
  3. cítit osobní zodpovědnost spojenou s ne/užíváním produktů, které jsou z vzácných živočišných či rostlinných druhů vyrobeny

Společnost WildAid, zabývající se bojem proti nelegálnímu obchodování se zvířaty, připravila sérii vtipných sociálních spotů, v nichž známé osobnosti apelují na zastavení zabíjení zvířat a užívání jejich těl a produktů z nich ke komerčním účelům.

Člověk není ve vodě tak rychlý a obratný jako ryba, zdatnější je bohužel jen v jejich lovení. Olympijská plavkyně Tara Kirk si na vlastní kůži vyzkoušela, jaké je to nechat se chytit do sítě. Žraloků ubývá přímo úměrně tomu, jak často se v posledních letech objevují na menu „gurmánských“ restaurací.

Doporučený věk

12—19 let

Tematický okruh

Životní prostředí

Téma

Zvířata

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Hádej, kdo jsem?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují důsledky nelegálního obchodování na světovou biodiverzitu
  • znají některé druhy vzácných organismů, které jsou předmětem obchodování

Práva zvířat

Projekt / Dlouhodobý projekt / doporučený věk: 14+

Žáci:

  • mají komplexní znalosti o problematice práv zvířat
  • znají alternativy, kterými lze porušování práv zvířat předcházet

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • obchod se zvířaty a rostlinami
  • Úmluva CITES
  • zákony na ochranu zvířat
  • zvířata a rostliny jako suvenýr

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Výuka na dálku

Aktivita pro online výuku

  • projekt vedoucí k uvědomění si způsobů chování lidí vůči zvířatům:
    – zvířata na našem talíři  
    – nelegální obchodování se vzácnými druhy živočichů  
    – využívání zvířat v zábavním průmyslu
  • analýza nelegálního obchodu se zvířaty v ČR

Doprovodné a doporučené materiály

Průvodce spotřebitele – ryby a mořské plody

Jak se orientovat na trhu s rybami a mořskými plody?

Informace o nadměrném rybolovu

Hnutí Greenpeace informuje o ničení přirozeného prostředí a ubývání druhů ryb.

Článek o nelegálním lovu žraloků

Způsobí nelegální lov těchto predátorů nerovnováhu v potravním řetězci?

Příklady dobré praxe - Práva zvířat

Realizace Integrované střední školy Cheb.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Tato lekce vznikla v rámci projektu: Praktická podpora Environmentální výchovy s využitím audiovizuálních prostředků Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/08.0049

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.