Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Hádej, kdo jsem?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují důsledky nelegálního obchodování na světovou biodiverzitu
- znají některé druhy vzácných organismů, které jsou předmětem obchodování
Práva zvířat
Projekt / Dlouhodobý projekt / doporučený věk: 14+
Žáci:
- mají komplexní znalosti o problematice práv zvířat
- znají alternativy, kterými lze porušování práv zvířat předcházet
Otázky a odpovědi
Informační texty
- obchod se zvířaty a rostlinami
- Úmluva CITES
- zákony na ochranu zvířat
- zvířata a rostliny jako suvenýr
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Výuka na dálku
Aktivita pro online výuku
- projekt vedoucí k uvědomění si způsobů chování lidí vůči zvířatům:
– zvířata na našem talíři
– nelegální obchodování se vzácnými druhy živočichů
– využívání zvířat v zábavním průmyslu - analýza nelegálního obchodu se zvířaty v ČR
Doprovodné a doporučené materiály
Průvodce spotřebitele – ryby a mořské plody
Jak se orientovat na trhu s rybami a mořskými plody?
Informace o nadměrném rybolovu
Hnutí Greenpeace informuje o ničení přirozeného prostředí a ubývání druhů ryb.
Článek o nelegálním lovu žraloků
Způsobí nelegální lov těchto predátorů nerovnováhu v potravním řetězci?
Příklady dobré praxe - Práva zvířat
Realizace Integrované střední školy Cheb.