Účet

  • Die Rechnung
  • Peter Wedel
  • Německo
  • 2009
  • 4 min.
  • titulky
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. chovat se šetrně k životnímu prostředí
  2. uvědomit si dopady svých činností na životní prostředí
  3. přijmout zodpovědnost za to, jak žiji, a za své spotřební chování

Tři přátelé se setkávají v baru a povídají si o životě. Auta, dovolená, energie a strava představují pestré spektrum „klimatických hříchů“. Neděje se však nic zvláštního do té doby, než přijde servírka. Kdo zaplatí účet a za co?

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Co za to stojí

Aktivita / 20 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují podstatné hodnoty a přemýšlejí nad ne/potřebou materiálních věcí
  • cítí zodpovědnost za to, jak žijí           

 

Tak jedem

Aktivita / 2x 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují, jak nepříjemné je nést negativní důsledky cizí činnosti
  • chápou rozdíl mezi konzumním a šetrným chováním a jejich dopady

Moje ekologická stopa

Projekt / 3x 45 min. / doporučený věk: 14+

Žáci:

  • umějí vypočítat a znají ekologickou stopu své domácnosti
  • znají alternativy různých činností šetrnější vůči životnímu prostředí

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • globální změna klimatu, její příčiny a důsledky
  • vliv člověka na globální oteplování
  • podíl rozvinutých a rozvojových zemí na změně klimatu
  • Kjótský protokol

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Produkce emisí v ČR

Článek o produkci emisí, o jejich stavu v roce 2005 a předpokládaném vývoji.

Emise v letecké dopravě

Problematika emisí v letecké dopravě a hledání alternativních zdrojů paliv.

Kalkulátor emisí

Zajímá Vás, kolik emisí bylo vypuštěno během Vašeho letu?

Skleníkový efekt

Podstata skleníkového efektu, zpracováno ČHMÚ.

Projekt - ekologická stopa

Projekt zrealizovaný na Střední škole technické v Mohelnici

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Tato lekce vznikla v rámci projektu: Praktická podpora Environmentální výchovy s využitím audiovizuálních prostředků

Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/08.0049

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.