Jak se dělá projekce s debatou
- Spot Příběhů bezpráví
- Karel Strachota
- Česká republika
- 2014
- 1 min.
Cíle lekce
- osvojit si postupy, jak uspořádat projekci filmu a besedu s hostem
- umět pracovat s tématem moderních československých dějin ve výuce
- mít k dispozici řadu informačních, archivních a dalších doprovodných materiálů, využitelných pro širší projekt
Společně s vámi, učiteli, přinášíme již deset let na stovky škol v celé republice informace o našich moderních dějinách. Prostřednictvím filmů a následných besed se mladí lidé dovídají o nacistickém a komunistickém bezpráví a seznamují se s těmi, kteří na vlastní kůži poznali, jak snadno člověk svobodu ztratí a jak těžce ji pak získává zpátky. Pamětníků nacistické a komunistické perzekuce je mezi námi, bohužel, každým rokem méně. Využijte tak jedinečnou možnost se s nimi v rámci Příběhů bezpráví setkat. Lekce Jak se dělá projekce s besedou vám ukáže spot Příběhů bezpráví, především pak vám přinese užitečné rady a doporučení, vycházející z našich zkušeností a praxe pedagogů, kteří projekce a besedy pravidelně organizují.
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Rady a doporučení
Informační texty
- pozvat hosta na besedu
- připravit se dobře na projekci
- ujmout se role moderátora besedy
Jiří Stránský vzkazuje
Video / 2 min.
Jiří Stránský vysvětluje, proč jsou výpovědi pamětníků ve výuce historie zásadní
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
- proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
- základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek
Doprovodné a doporučené materiály
Rozhovor s Vlastou Vyčichlovou
Rady k Měsíci filmu na školách od naší lektorky Vlasty Vyčichlové
Příběhy bezpráví - Měsíc filmu na školách
Webová stránka projektu
Zahájení 15. ročníku Příběhů bezpraví 2019
Zahájení 15. jubilejního ročníku Měsíce filmu na školách
Měsíc filmu na školách 2019
Jak probíhaly besedy na školách