Týdny mediálního vzdělávání v knihovnách

14.5.2024 / Mediální vzdělávání

Knihovny jsou po staletí centrem informací a garantem jejich kvality. V současné digitální době, kdy se stává schopnost hodnotit a filtrovat informace stále důležitější, se pak aktivně zapojují do zvyšování mediální a informační gramotnosti svých uživatelů. I letos se proto knihovny zapojují také do Týdnů mediálního vzdělávání (TMV).

FOTO: Husova knihovna v Říčanech

Městská knihovna Praha představila na Veletrhu mediálního vzdělávání své služby prostřednictvím virtuální reality, návštěvníci si mohli prohlédnout deskovou hru Dreamlike rozvíjející mediální gramotnost a seznámit se s nabídkou vzdělávacích programů knihovny, které probíhají ve velké části poboček Městské knihovny Praha.

Husova knihovna Říčany uspořádá během Týdnů mediálního vzdělávání lekci pro žáky 1. stupně ZŠ založenou na deskové hře Městečko Kybernetov. V knihovně budou během TMV k vidění také vzdělávací plakáty JSNS. Další informace jsou k dispozici na stránkách knihovny: https://knihovna.ricany.cz/

Taktéž Městská knihovna Kamenice nad Lipou zpřístupní uživatelům ve svých prostorách vzdělávací plakáty a zrealizuje mediálně vzdělávací akci pro žáky 1. a 2. stupně. Ve čtvrtek 16. 5. 2024 v knihovně navíc proběhne přednáška a diskuze pro seniory s názvem: Informace, dezinformace a jak na ně. Ohledně dalších podrobností se obraťte přímo na knihovnu: https://www.knihovnaknl.cz/

Městské knihovně Havířov se knihovníci rozvoji mediální gramotnosti věnují dlouhodobě a v průběhu května proběhne řada lekcí a besed, které navštíví žáci místních základních a středních škol. Podrobnosti o mediálněvzdělávacích programech uvádí knihovna na svých webových stránkách: https://knihovnahavirov.cz/medialni-gramotnost/

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.