Závěrečné setkání studentských týmů v rámci projektu Kdo jiný? 

3.6.2024 / Kdo jiný?

V posledním květnovém víkendu, 24.-26. 5. 2024, proběhlo závěrečné setkání čtyř studentských tymů zapojených do projektu Kdo jiný?. Stejně jako první setkání i toto proběhlo v areálu Toulcova dvora a i díky atmosféře místa jsme plynule navázali na předchozí aktivity. 

Páteční podvečer a sobotní dopoledne bylo věnováno samotným projektům – každá ze skupinek prezentovala svoji cestu od prvotního nápadu po jeho realizaci. Studenti navzájem sdíleli svoje zkušenosti s komunikací s institucemi, prací ve skupině či hledáním motivace poté, co se ocitli ve slepé uličce.  Ale i když cesty k realizaci nebyly snadné, žádná skupina se nevzdala. Studenti vždy projekt po vzájemné komunikaci uzpůsobili aktuální situaci. 

Realizované projekty:

•    Tigridova barevná zahrada (Jazykové gymnázium Pavla Tigrida, Ostrava-Poruba) – Studenti založili školní ekotým, díky kterému následně zkultivovali zarostlé záhony před školou, semínka získali od přátel nebo na swapu, který zorganizovali, a proměnili tak neútulný prostor v místo plné života. Zároveň podali i žádost o dotaci, aby mohli pokračovat v dalších projektech. 

•    Renesance kartonu (SPŠ stavební, Valašské Meziříčí) – V rámci tohoto projektu studenti navrhli a vytvořili lavičku z recyklovaného kartonu bez využití lepidel, tak aby byla eco-friendly. Lavička oživila jejich třídu a jako budoucí architekti plánují i další počiny. 

•    Revitalizace prostoru ve škole (SPŠ stavební, Ostrava) – Projekt se soustředil na oživení atria školy, které bylo dlouho nevyužívané a plné betonu, proto se studenti rozhodli prostor vyčistit a osázet, tak aby vznikl prostor, kde se mohou potkat a strávit přestávky.  

•    Holub v akci (Střední odborná škola obchodu a služeb, Olomouc) – Studenti uspořádali akci v parku s cílem zjistit, jak se veřejnost dívá na holuby. Během happeningu proběhla informační kampaň o situaci holubů ve městech a zároveň dotazníkové šetření, kdy respondenti získali i perníkového holuba. Nyní studenti ve spolupráci s magistrátem dokonce plánují holubník pro Olomouc.

Za čtyři měsíce, které uběhly od prvního setkání, všichni ušli opravdu obrovský kus cesty a osvojili si mnoho nových dovedností. Naučili se realizovat a splnit vlastní projekt a získali praktické zkušenosti s time managementem, projektovým řízením či fungováním úřadů a organizací.  

„Studenti mě mile překvapili jejich energií, se kterou do projektů šli, bylo neuvěřitelné sledovat jejich cesty i se spoustou překážek, které jim do cesty během realizace projektů padaly. Oni to ale nevzdali a pokračovali dál. Je skvělé vidět, jak jsou mladí aktivní, až urputní, jsme v dobrých rukách.“ říká koordinátorka projektu Tereza Weissová 

Aby účastníci projekty mohli dále posouvat a dostávat svoje aktivity do širšího povědomí, proběhl v sobotním odpoledni workshop Propagace a medializace s lektorkou Ilonou Mach. Zde se studenti mimo jiné vyzkoušeli napsat perex či tiskovou zprávu. Odměnou za plné soustředění a koncentraci během obsahově náročné přednášky jim byla zážitková hra po Praze. 

V neděli naši sestavu doplnily mentorky, které byly po celou dobu se svými týmy v kontaktu a přes pravidelné on-line schůzky je podporovaly a směrovaly. Každá z nich se svou skupinkou pobavila o dalším vývoji projektu a pomohla jim zapracovat nové postřehy. 


A jak víkend hodnotí samotní účastníci?
•    Skvělý zážitek, více naučné než měsíc výuky ve škole. Děkuji
•    Dostal jsem dost velkou motivaci díky tomuto projektu.
•    Celý program byl super! Potkal jsem dost skvělých lidí, od kterých jsem získal dost informací.

Poslední setkání posledního ročníku projektu Kdo jiný? bylo opravdu vydařené a obohacující. Všem zapojeným studentům a studentkám držíme palce a přejeme mnoho úspěchů ve všech oblastech života. 

Fotogalerii najdete zde.

Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí ČR na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.