Krvavé diamanty

  • Krvavé diamanty
  • Clinton Bridgeford
  • Jihoafrická republika
  • 2006
  • 1 min.
  • titulky
  • 13—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. zamýšlí se nad rozdělením bohatství ve světě
  2. uvědomí si podmínky a okolnosti, za kterých jsou těženy diamanty
  3. formují svůj postoj k obyvatelům rozvojových zemí

Patolog si obléká rukavice, aby prozkoumal mrtvolu mladého chlapce na pitevním stole, zatímco zřízenci márnice hází na hromadu opodál další tělo v pytli. Víte, odkud pochází diamant ve vašem prstenu? Možná ho vytěžily děti nelegálně zaměstnávané v nebezpečných podmínkách afrických dolů. Možná za něj některé z nich zaplatilo životem.

Doporučený věk

13—21 let

Tematický okruh

Globální vzdělávání

Téma

Spravedlivý obchod

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Diamanty

Aktivita / 30 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • uvědomí si podmínky a okolnosti, za kterých jsou těženy diamanty
  • konfrontují své představy o těžbě diamantů s fakty

Rozvojový a vyspělý

Aktivita / 25 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • zamýšlí se nad rozdělením bohatství ve světě
  • formují svůj postoj k obyvatelům rozvojových zemí

Úvod do problematiky

Úvod do problematiky

  • zodpovědný konzum
  • zásady zodpovědného konzumu
  • společenská odpovědnost firem

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • obchod s diamanty
  • krvavé diamanty
  • Kimberleyský proces certifikace

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Kimberleyský proces certifikace

Informace o Kimberleyském procesu certifikace diamantů

I elektronika může být krvavá

Reportáž Českého rozhlasu o problematice težby krvavých minerálů

Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)

8. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se podpory trvalého, inkluzivního a udržitelného hospodářského růstu, plné a produktivní zaměstnanosti a důstojné práce

Svět v nákupním košíku

Webový portál organizace NaZemi zaměřený na problematiku Zodpovědného konzumu

Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě

Informační materiál Českého fóra pro rozvojovou spolupráci o globálním vzdělávání v České republice.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce