Velký pán

  • Velký pán
  • Radek Beran
  • Česká republika
  • 2024
  • 72 min.
  • 11–18 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si důležitost ověřování informací
  2. reflektovat, jak mohou dezinformace ovlivnit vztahy s blízkými a přáteli
  3. uvědomit si vliv medií na naše uvažování

Malý Pán žije spokojený život v lesní vesnici, se svou Majolenkou provozují kiosek a s přáteli hraje v kapele. Klid však začne mizet, když se po lese začnou šířit zprávy o Jeleňácích, kteří ohrožují les. Odkud ale tyto informace pocházejí a jsou vůbec pravdivé? Na scéně se objevuje tajuplný doktor Zetek, který skrze televizní reportáže šíří vlastní, zkreslený výklad světa, a jeho roboti budí po lese spíš děs než důvěru. Dříve přátelská atmosféra se rychle mění ve strach a paniku, kiosek zeje prázdnotou a i Malý Pán začíná pochybovat, co je skutečné a čemu se dá věřit. Když jsou navíc uneseni jeho přátelé i milovaná Majolenka, musí svůj vlastní strach překonat. Vydává se proto na cestu, aby je zachránil a zároveň zjistil, kde leží skutečná pravda. Učí se rozlišovat mezi tím, co sám vidí a prožívá, a tím, co mu někdo podsouvá. Jeho dobrodružství se tak stává nejen záchranou blízkých, ale i příběhem o tom, jak důležité je nenechat se oklamat a ověřovat si informace, které se k člověku dostávají i když je to někdy náročná.

Doporučený věk

11–18 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Fake news a dezinformace

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

📍Zjednodušená lekce

  • lekce neobsahuje výukovou aktivitu a informační materiál k filmu
  • můžete ale využít metody reflexe 
  • doporučujeme Jedno slovo nebo I.N.S.E.R.T.

Učíme s filmem

Informační texty

  • příručka pro využití filmu ve výuce
  • základní metodická doporučení
  • tipy na filmy a aktivity pro začátek

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi