Začtěte se do Mapy Příběhů bezpráví

11.12.2015 / Příběhy bezpráví

V listopadu proběhl již 11. ročník Měsíce filmu na školách. Na téměř 600 základních a středních školách po celé České republice probíhaly projekce filmů a žáci besedovali s pamětníky, filmaři a historiky. Některé třídy navíc ještě pátraly po tom, jak konkrétně probíhala okupace v jejich obci či regionu - a to si můžete přečíst v naší nové Mapě Příběhů bezpráví!

Více než 50 žákovských týmů se totiž zapojilo do projektu Naše okupace – ptaly se svých prarodičů, hledaly dobové fotografie, pátraly v kronikách, archivech a knihovnách. Ze všech nasbíraných informací pak seskládaly příběhy Naší okupace. 

Třeba žáci základní školy Jana Amose Komenského z Klů zjistili, jak vypadala 21. srpna 1968 cesta do a z práce v Neratovicích ve Středočeském kraji:

„Ráno jsme jeli do zaměstnání do Neratovic, cestou jsme viděli u silnice postávat cizí vojáky. Dost nás to vyděsilo. V Neratovicích byl klid, nikde žádní vojáci. Z práce nás však poslali brzy domů, sami nevěděli, co se bude dít a co mají dělat. Už cestou z práce jsme viděli, jak se lidé zastavují a mezi sebou diskutují, podepisují nějaké papíry. Dokonce už i vylepovali ručně nakreslené plakáty se slovy ‚Běžte domů‘ atd.“

Všechny nasbírané příběhy si můžete přečíst v naší nové Mapě Příběhů bezpráví.

V mapě najdete i to, jak probíhala sametová revoluce v různých částech republiky (to zpracovávali studenti loňský rok v projektu Naše revoluce), ale i příběhy jednotlivých pamětníků, které zpracovaly studentské týmy v projektu Z místa, kde žijeme. Přečíst si tak můžete příběh Vystěhovaného sedláka Josefa Šimka, Chodbařky v uherskohradišťské věznici Anny Honové, Tajného kněze pracujícího s mládeží Františka Fráni a mnohých dalších.

 

 

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.