
Základy filmové řeči - Žirafa v nesnázích
- Giraffe In The Rain
- Pascale Hecquet
- Belgie, Francie
- 2007
- 12 min.
- titulky
Cíle lekce
1. uvědomit si, že filmová skladba se řídí určitými zákonitostmi
2. osvojit si základní techniky animace
3. přemýšlet o funkci zvuku a zvukaře ve filmu
Jednoho dne Žirafa zjistí, že jí místní samovládce odpojil vodu. Jakmile se vzepře jeho nespravedlivému činu, je ze své domoviny vyhoštěna. Život v nové zemi, jejímiž obyvateli jsou výhradně psi, ale pro ni není jednoduchý. Po nekonečném čekání na podání žádosti o azyl ji v novém podnájmu vítají pouze podezřívavé pohledy nevrlé paní domácí. Když ji navíc druhý den pro její cizí původ odmítají v jedné práci za druhou, začne Žirafa propadat zoufalství. Až když pozná přátelského psího zahradníka, svitne jí na lepší časy. Při úpravě stromů a živých plotů se totiž její dlouhý krk náramně hodí. K tomu, aby mohla být šťastná, jí však chybí oficiální povolení, že může v nové zemi zůstat… Hravý animovaný snímek s řadou vtipných momentů velmi výstižně ukazuje typické překážky, s nimiž se musí v nové zemi vypořádat téměř každý uprchlík, Žirafu nevyjímaje.

Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Slepý storyboard
Aktivita / 90 min.
Žáci:
- vědí, co je to storyboard a k čemu slouží
- naučí se vnímat jednotlivé záběry filmu
- učí se kreslit příběh
Zvukařská dílna
Aktivita / 90 min-
Žáci:
- přemýšlejí o funkci zvuku a zvukaře ve filmu
- se učí experimentovat s ruchy a dialogy
Příběh
Aktivita / 45 min.
Žáci:
- vnímají film jako celek složený z částí
- si uvědomí, že filmová skladba se řídí určitými zákonitostmi
- vědí, co je to still frame
Animátorská dílna
Aktivita / Projektový den nebo 45 min, 60 min, 90 min.
Žáci:
- pochopí, jak lze snadno dosáhnout iluze pohybu
- se seznámí se základními technikami animace
- si uvědomí, kolik práce se skrývá za animovanými filmy
Otázky a odpovědi
Informační texty
- funkce střihu ve filmu
- storyboard a stillframe
- typy záběrů ve filmu
- způsoby animačních technik