


Každá analýza propagandy se logicky soustředí na texty, například na obsah učebnic. Ale v případě škol je neméně důležité – možná důležitější – celkové formování. Komplexní hodnocení žáka například vycházelo ze základních premis, že režim se všechno dozví, že je výhodnější být vůči němu konformní, že děti nesou odpovědnost za své rodiče nebo že vysokoškolské studium je vzácné zboží na příděl.
Ukázka ze vzdělávacího cyklu Československé televize Co o nich víme. (1986)
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 45 min.
Žáci:
Aktivita / 20 min.
Žáci:
Aktivita / 20 min.
Žáci:
Obecná aktivita / 20 min.
Žáci:
Úvod do problematiky / Tomáš Němeček
Od dětství pod kontrolou – vzdělávání ke stranickému obrazu
Informační texty
Argumentace proti dlouhým vlasům u mužů z roku 1972
Začínající zpěvák Pavel Horňák v pořadu Aktuality v roce 1984
Sestřih reportáže Československé televize z oslav na Pražském hradě. (1989)
Informace ministerstva školství v pořadu Aktuality z roku 1985