Skončily Týdny mediálního vzdělávání. Zapojilo se 160 škol, některé z nich uspořádaly vlastní debaty s novináři

22.6.2022 / Mediální vzdělávání

Šestý ročník Týdnů mediálního vzdělávání, který provázela kampaň na podporu mediální gramotnosti, je u konce. Do tohoto projektu, který pořádáme s cílem rozvíjet mediální gramotnost žáků a studentů na českých školách a zároveň šířit povědomí o možnostech mediálního vzdělávání v Česku, se v letošním ročníku zapojilo 160 českých škol a skrze ně přes 7000 žáků a studentů.  

Vyučující jsme spolu s žáky a studenty seznámili s novinkami na našem portále a novými materiály do výuky. Konkrétně s Online kurzy mediálního vzdělávání, třemi novými lekcemi O médiích nebo příručkou Hledá se novinář, díky které se skrze vlastní tvorbu žáci učí, jak funguje svět médií.  

Spolupráce se školami, debaty s novináři 

Během Týdnů mediálního vzdělávání měli také vyučující a žáci možnost zapojit se do uspořádání debat s novináři a odborníky na média na vlastních školách. Debatu s novináři jsme pro školy uspořádali také v JSNS – na téma "práce válečného zpravodaje" si s hosty Ľubomírem Smatanou z ČRo, Ivanou Svobodovou z Respektu a Jakubem Plíhalem z Aktuálně.cz povídala moderátorka Nora Fridrichová. Celou debatu můžete zhlédnout také ze záznamu.

Pro 30 pedagogů jsme také uspořádali závěrečný vzdělávací seminář Týdnů mediálního vzdělávání, jehož se účastnila Michaela Slussareff, autorka knihy Hry, sítě, porno, a novinářka Petra Procházková z Deníku N.  

Podívat se na fotogalerii 

Pěstujeme mediální gramotnost 

Týdny mediálního vzdělávání jsou ale také osvětová akce. Na nutnost pěstování mediální gramotnosti jsme proto poukazovali v mediální kampani. V ní jsme využili printové formáty, naše vizuály se objevily v několika krajských městech celé republiky, skrz síť Google Ads a bannery v médiích jsme oslovovali uživatele internetu. Nemalou součástí kampaně byla také reklama v rádiích a tři videospoty. Celá kampaň vedla na podstránku www.pestujememedialnigramotnost.cz, kterou mohou nadále zájemci využívat pro rozvoj mediální gramotnosti hravou formou. 

Mé oblíbené filmy

Mějte své oblíbené filmy rychle po ruce

Novinkou na webu je „symbol srdíčka", který se objeví na Vašem profilu po přihlášení. Jde o funkci ukládání oblíbených lekcí ve vašem profilu. Případně si můžete dávat na seznam filmy, které chcete zhlédnout později.