


Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Být někým jiným
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- reflektují vlastní hraní a obecně trávení volného času na počítači
- uvědomují si klady a zápory hraní her a znaky závislosti
- chápou, že herní průmysl využívá mnohé nástroje k tomu, aby nás u hry udržel co nejdéle
Hráčem na plný úvazek
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- určují, co je motivuje k hraní počítačových her
- uvědomují si pozitiva i negativa hraní počítačových her
- zjišťují, jaké jsou znaky závislosti na hraní počítačových her
Otázky a odpovědi
Informační texty
- internet a virtuální realita
- počítačové hry
- závislosti na počítačových hrách
Využití lekce v třídnické hodině
- otevření tématu kladů a záporů hraní her, závislosti na hraní, času stráveném na počítači
- vzájemné naslouchání, tolerance a respekt
- inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet
- zlepšení klimatu třídy
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Rozhovor s režisérem filmu Jonasem Odellem
Rozhovor přibližuje, jak a proč vznikl dokument o závislostech na počítačových hrách.
Společnost podané ruce
Organizace pomáhající lidem vypořádat se s různými druhy závislostí.
Bezpečně na netu
Vzdělávací projekt sdružení CZ.NIC se věnuje rizikovým jevům na internetu
Digitální stopa
Vzdělávací projekt Národního úřadu pro kybernetickou bezpečnost
E-bezpečí
Projekt zaměřený na prevenci, vzdělávání, intervenci a osvětu spojenou s rizikovým chováním na internetu
Lekce vznikla za podpory: