


Během války v Afghánistánu přišla rodina jedenáctiletého Farídulláha o svůj dům a byla nucena strávit několik let v utečeneckém táboře. Aby měli z čeho žít, půjčuje si jeho otec peníze od majitele malé cihelny a ty pak splácí každodenní tvrdou dřinou všech členů rodiny. Farídulláhovým snem je chodit do školy. Už pátým rokem jsou ale jeho pracovními nástroji místo tužky a papíru lopata a dřevěné kolečko. I přes šedesát hodin týdně strávených těžkou prací při výrobě cihel a časté výtky věčně nespokojeného šéfa je Farídulláh plný obdivuhodné energie a věří, že si jednou otevře vlastní restauraci.
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Aktivita / 60 min. (včetně projekce filmu)
Žáci:
Aktivita / 45 min.
Žáci:
Aktivita / 45 min. (včetně projekce filmu)
Žáci:
Aktivita / 90 min. (včetně projekce filmu)
Žáci:
Aktivita / 40 min. (včetně projekce filmu)
Žáci:
Informační texty
Informační texty
Aktivita pro distanční výuku
Díky českým a dánským dětem, které tento film viděly se vybraly potřebné prostředky aby Farriduláh mohl začít chodit do školy
O zahraniční misi organizace Člověk v tísni a jejích aktivitách
Volně přístupný vzdělávací film sekce Rozvojovka Člověka v tísni
Časopis informačně vzdělávací sekce Člověka v tísni Rozvojovka
Zdařilá diplomová práce na téma dětské práce vytvořená pod záštitou Masarykovy univerzity v Brně
Informace o dětské práci poskytnuté od neziskové organizace NaZemi, která se především zaobírá otázkou společenské odpovědnosti a tématu Fair Trade
Informace o dětské práci vydané Asociací pro mezinárodní otázky
4. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se rovného přístupu k inkluzivnímu a kvalitnímu vzdělání pro všechny
Poměrně aktuální článek o dětské práci od České televize doplněný o několik videí
Z nové zprávy Oxfam International o stavu ekonomických nerovností ve světě vyplývá, že v roce 2019 pouhých 2 153 lidí disponovalo větším majetkem než 60 % světové populace.
Informační materiál Českého fóra pro rozvojovou spolupráci o globálním vzdělávání v České republice.