Kybersenioři

  • Kybersenioři
  • Saffron Cassaday
  • Kanada
  • 2014
  • 52 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si generační rozdíly, ale i skutečnost, že se mohou jednotlivé generace navzájem obohacovat
  2. zamyslet se nad místem jednotlivce ve společnosti a jeho možnostmi prosadit či uskutečnit svůj záměr bez ohledu na věk
  3. rozvinout respekt a pozitivní postoje vůči seniorům

Shura (88) je vitální seniorka, která točí vtipná domácí videa o vaření a věší je na YouTube. Marion ve svých 93 letech poprvé účinkuje v klipu, kde dokonale rapuje. Senior jménem Ellard (89) si oblíbil skypování se svou dcerou a občas si s někým zalaškuje na chatu na Facebooku. Ještě před pár měsíci při tom žádný ze současných pojmů virtuální sítě neznali a počítač dokázali maximálně vypnout a zapnout. K novému know-how, které jejich život často obrátilo naruby, jim dopomohli studenti středních škol zapojení do projektu Kybersenioři. Mladí lidé trpělivě vysvětlovali o generace starším práci s počítačem od úplných základů a všichni se na konci shodli, že je společný čas sblížil. Navíc mají radost, že se seniorům, často ohroženým sociální izolací, nyní daří udržovat a navazovat nové nebo dávno ztracené kontakty. Inspirativní snímek ukazuje, jak kreativně lze překonat generační propast, a potvrzuje, že věk je v učení jen psychologická bariéra.

Doporučený věk

13—45 let

Tematický okruh

Sociální problematika

Téma

Stáří

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Generační mosty

Aktivita / 90 min.

Žáci:

  • uvědomují si rozdílnost životních zkušeností a vliv společenského vývoje na ně
  • uvědomují si vzájemný přínos starší a mladší generace
  • vybudují si pozitivní postoje vůči seniorům

Nové technologie a stáří

Aktivita / 90 min.

Žáci:

  • zamýšlejí se nad výhodami technického pokroku pro usnadnění života
  • budují si citlivý a empatický postoj vůči starší generaci
  • uvědomují si rozdílnost životních zkušeností a vliv společenského vývoje na ně

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • postavení seniorů v ČR a v Kanadě
  • volnočasové aktivity pro seniory
  • generační propast a technologická ne/znalost

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

cyberseniorsdocumentary.com

Webová stránka projektu Kybersenioři

Elpida

Pomoc a rozvoj seniorů v České republice

Aktivní senioři

Informace o charitních službách pro seniory i praktické rady pro naše klienty i další seniory a jejich blízké.

Partneři lekce