Hiphop-erace

  • Hip Hop-eration
  • Bryn Evans
  • Nový Zéland
  • 2014
  • 57 min.
  • titulky
  • 13—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si možnost vzájemného obohacování generací
  2. zamyslet se nad životem seniorů v naší společnosti
  3. zamyslet se nad významem pozitivního přístupu k životu v každém věku

Může se soubor seniorů a seniorek, jehož věkový průměr se blíží devadesátce a skoro všichni členové vlastní umělou kloubní náhradu, úspěšně zúčastnit hiphopové taneční soutěže? Film sleduje fascinující cestu novozélandských nadšenců, kteří to se svým vystoupením chtějí dotáhnout až do Las Vegas. Životní elán a nadhled jim rozhodně nechybí. Díky pozitivnímu přístupu se jim daří překonávat i zdánlivě neřešitelné překážky a dokazovat, že věk je jen číslo a s humorem jde všechno lépe. Oporou i blízkou přítelkyní je pro ně mladá manažerka a trenérka Billie, pro kterou představují překážky pouze výzvu na cestě s jasným cílem. Jak sama říká: „Pojedete všichni, i kdyby to bylo v urně.“

 

Tato lekce je k dispozici i ve verzi pro výuku angličtiny.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Na sklonku života

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • zamýšlí se nad tématem stáří
  • uvědomují si možnost vzájemného obohacení generací
  • zamýšlí se nad významem pozitivního přístupu k životu v každém věku

Generační mosty

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • vnímají rozdílnost životních zkušeností a vliv společenského vývoje na ně
  • uvědomují si vzájemný přínos starší a mladší generace
  • budují si pozitivní postoje vůči seniorům

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • stárnutí a společnost
  • život a možnosti seniorů v ČR
  • definice stáří

Využití lekce v třídnické hodině

  • otevření tématu stáří, vztahu k seniorům a kvalitně stráveného života na sklonku 
  • vzájemné naslouchání, tolerance a respekt 
  • inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet  
  • zlepšení klimatu třídy  

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Distanční výuka

Aktivita pro online výuku

  • zamyšlení se nad stářím z různých úhlů pohledu 
  • reflexe pomocí metody Jedno slovo
  • psaní dopisu pomocí metody R.A.F.T.

Výuka na dálku – angličtina

Aktivita pro online výuku

  • zamyšlení se nad životem seniorů v naší společnosti
  • procvičení slovíček a psaní textu k tématu stáří
  • reflexe po filmu pomocí aktivity Pětilístek

Partneři lekce

Lekce vznikla za podpory: