Máme doma cirkus

  • Circus Zonder Tent
  • Nina Landau
  • Belgie
  • 2020
  • 16 min.
  • 8—12 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. seznámit se s netradičním životem svých vrstevníků v jiných zemích
  2. sdílet svoje pocity spojené s distanční výukou
  3. uvědomit si význam rodiny a domova

Romy je sympatická desetiletá dívka a její spolužáci ji mají moc rádi. Přesto se s ní musejí na půl roku rozloučit. Jejich kamarádka je z cirkusové rodiny — a ta právě vyráží na novou štaci. Romy se snaží se svou třídou zůstat v kontaktu i na dálku. Spolužákům píše dopisy a od učitelky dostává přes skype úkoly pro domácí výuku. Většinu času však věnuje trénování akrobacie, výcviku svého psa a především pravidelným venkovním vystoupením v zábavním parku. S rodiči a bratrem se jich musí účastnit, ať už svítí sluníčko, nebo zrovna prší. Rádi by si totiž vydělali na šapitó, a tak občas musejí zatnout zuby. Romy pochází již z šesté generace cirkusové rodiny a jejím velkým snem je zvládnout i kousky na létající hrazdě, tak jak to kdysi uměla její babička.

Doporučený věk

8—12 let

Tematický okruh

Sociální problematika

Téma

Rodina

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Můj domov

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • si uvědomují hodnoty, které jsou spojeny s pojmem domov
  • se zamýšlejí nad důležitostí rodiny
  • se učí navzájem si naslouchat

Kde se nám učí nejlépe?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • se učí sdílet svoje pocity
  • dokážou popsat překážky, které přináší distanční výuka
  • reflektují zhlédnutý film

Rodokmen

Aktivita / 45 min. + samostatná domácí práce / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • se dozvědí o historii své rodiny
  • si zkouší práci s rodinným pamětníkem
  • si uvědomují důležitost rodinné paměti

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • základní pojmy týkající se cirkusu
  • distanční výuka
  • psychologická pomoc pro děti a mládež
  • informace o protagonistech z filmu

Využití lekce v třídnické hodině

  • otevření tématu distanční výuky, odlišnosti, častého měnění bydliště.
  • vzájemné naslouchání, tolerance a respekt 
  • inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet  
  • zlepšení klimatu třídy  

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Webové stránky cirkusu TITI

Webové stránky rodinného cirkusu z filmu

Zacvičte si s Romy

Kráké video s tipy na cviky od protagonistky z filmu

DOMAnéž žonglování

Cirkusová výuka z domácího prostředí

Žáci v pohybu

Portál pro podporu pohybových aktivit ve škole i mimo ni

Blázníš? no a!

Vzdělávací, zážitkový a interaktivní program primární prevence pro pedagogy, třídní kolektivy, žáky a studenty

JAK UČIT V DOBĚ KORONAVIROVÉ?

Duševní zdraví dětí doma i v (online) škole: tipy pro rodiče i učitele

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Lekce vznikla za podpory: