Máme doma cirkus

  • Circus Zonder Tent
  • Nina Landau
  • Belgie
  • 2020
  • 16 min.
  • 8–12 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. seznámit se s netradičním životem svých vrstevníků v jiných zemích
  2. sdílet svoje pocity spojené s distanční výukou
  3. uvědomit si význam rodiny a domova

Romy je sympatická desetiletá dívka a její spolužáci ji mají moc rádi. Přesto se s ní musejí na půl roku rozloučit. Jejich kamarádka je z cirkusové rodiny — a ta právě vyráží na novou štaci. Romy se snaží se svou třídou zůstat v kontaktu i na dálku. Spolužákům píše dopisy a od učitelky dostává přes skype úkoly pro domácí výuku. Většinu času však věnuje trénování akrobacie, výcviku svého psa a především pravidelným venkovním vystoupením v zábavním parku. S rodiči a bratrem se jich musí účastnit, ať už svítí sluníčko, nebo zrovna prší. Rádi by si totiž vydělali na šapitó, a tak občas musejí zatnout zuby. Romy pochází již z šesté generace cirkusové rodiny a jejím velkým snem je zvládnout i kousky na létající hrazdě, tak jak to kdysi uměla její babička.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Můj domov

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • si uvědomují hodnoty, které jsou spojeny s pojmem domov
  • se zamýšlejí nad důležitostí rodiny
  • se učí navzájem si naslouchat

Kde se nám učí nejlépe?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • se učí sdílet svoje pocity
  • dokážou popsat překážky, které přináší distanční výuka
  • reflektují zhlédnutý film

Rodokmen

Aktivita / 45 min. + samostatná domácí práce / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • se dozvědí o historii své rodiny
  • si zkouší práci s rodinným pamětníkem
  • si uvědomují důležitost rodinné paměti

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • základní pojmy týkající se cirkusu
  • distanční výuka
  • psychologická pomoc pro děti a mládež
  • informace o protagonistech z filmu

Využití lekce v třídnické hodině

  • otevření tématu distanční výuky, odlišnosti, častého měnění bydliště.
  • vzájemné naslouchání, tolerance a respekt 
  • inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet  
  • zlepšení klimatu třídy  

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Webové stránky cirkusu TITI

Webové stránky rodinného cirkusu z filmu

Zacvičte si s Romy

Kráké video s tipy na cviky od protagonistky z filmu

DOMAnéž žonglování

Cirkusová výuka z domácího prostředí

Žáci v pohybu

Portál pro podporu pohybových aktivit ve škole i mimo ni

Blázníš? no a!

Vzdělávací, zážitkový a interaktivní program primární prevence pro pedagogy, třídní kolektivy, žáky a studenty

JAK UČIT V DOBĚ KORONAVIROVÉ?

Duševní zdraví dětí doma i v (online) škole: tipy pro rodiče i učitele

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Lekce vznikla za podpory: