Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Komu patří ostrov?
Aktivita / 45 min / doporučený věk: 14+
Žáci:
- umějí popsat různé zásahy člověka do přírody a jejich dopady na životní prostředí
 - dokážou kriticky zhodnotit zájmy různých stran v dokumentu Spor o vápenec
 - se umí vcítit do situace obyvatel Gotlandu a diskutovat nad možnými řešeními
 
Proměny krajiny
Projekt / 90 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- analyzují změny krajiny v jejich okolí
 - porovnávají historické a současné mapy
 - identifikují problematické oblasti a navrhují řešení
 
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Jaké suroviny se v České republice těží?
 - Jaké má Česká republika ekologické problémy?
 - Jak mohu jako jednotlivec přispět k ochraně
životního prostředí v mém okolí? 
Spor o vápenec z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
 - posílení filmové gramotnosti žáků
 - čeho si všimnout u filmu Spor o vápenec
 
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
 - základní metody reflexe
 - od reflexe k diskuzi
 
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
 - instruktážní videa
 - příručky
 - výukové plány
 
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- úvaha o dopadech lidského chování na životní prostředí
 - kritické zamyšlení nad konflikty mezi zájmovými skupinami ve filmu Spor o vápenec
 - rozbor problému týkajícího se dolu Turów