Bětka a chytré hlavičky

  • Bětka a chytré hlavičky
  • Theodora Remundová
  • Česká republika
  • 2016
  • 15 min.
  • 10—12 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. Upevnit pozitivní vztahy s prarodiči a seniory obecně.
  2. Zamyslet se nad tématem stáří a vlastním vztahem ke starým lidem ve svém okolí.
  3. Posílit občanskou participaci.

Mimořádně aktivní dvanáctiletá Bětka žije se svou rodinou na venkově, ráda jezdí na koni nebo tráví čas se svou sestřenicí Eliškou. Ještě raději však pomáhá těm, kteří to v jejím okolí potřebují. Ať už jde o spolužáka s duševním onemocněním, nebo o osamělé seniory v domově důchodců. Pro ty Bětka připravuje pravidelná setkání Klubu chytrých hlaviček. Společně s Eliškou pro ně každé úterý organizují různé hry a aktivity, jako jsou divadelní představení nebo poznávání divoce rostoucích květin. Dívky však nechtějí seniorům jenom samy něco předvádět. Jejich cílem je aktivně je zapojit a vytvořit tak něco společně.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Podzim života

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 10+

Žáci:

  • zamyslí se nad obdobím stáří a specifiky vztahu mezi generacemi
  • uvědomí si morální hodnotu prosociálního chování
  • rozvíjejí svoji schopnost empatie a učí se používat svoje komunikační dovednosti

To je život

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • uvědomí si specifika vztahu stáří k předchozím životním etapám
  • pochopí význam starší generace pro mladší generaci
  • učí se rozvíjet a používat svoje komunikační dovednost

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • co je vlastně stáří?
  • vztah vnoučat a prarodičů
  • vnímání domovů pro seniory
  • aktivní stáří

Bětka a chytré hlavičky z pohledu filmové výchovy

Informační texty

  • jak diskutovat o filmu
  • posílení filmové gramotnosti žáků
  • čeho si všimnout u filmu Bětka a chytré hlavičky

Příběh mojí rodiny

Propojte díky vzpomínkám svět dětí, (pra)rodičů a školy. Projekt přibližuje dětem nedávnou minulost a rodinné příběhy prostřednictvím rozhovorů a aktivit se staršími příbuznými.

Žáci se učí, jak:

  • se ptát a zaznamenávat informace
  • vyprávět příběh
  • prezentovat výsledky své práce

Aktivity do hodin, tipy a příklady dobré praxe najdete v příručce Příběh mojí rodiny.

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

Elpida

Elpida pomáhá seniorům stát se samozřejmou, sebevědomou a respektovanou součástí naší společnosti.

Cesta domů

Cesta domů provozuje Domácí hospic na území hl. m. Prahy. Komukoliv z České republiky poskytuje poradenské služby v oblasti péče o nevyléčitelně nemocné a umírající.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Výuka s umělou inteligencí

Objevujte se svými žáky svět umělé inteligence


Vyzkoušejte naše nové aktivity do hodin využívající AI chatboty. A pokud je pro vás AI nové téma, nachystali jsme pro vás také manuál Krok za krokem k výuce s umělou inteligencí, díky kterému můžete začít zapojovat AI do výuky vlastním tempem.